Iklan

My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger

Friday, 8 June 2018

Ringan-ringankan tangan memberi di bulan RAMADHAN

Assalamualaikum sahabat2 blogger..

Kadang-kadang bila ternampak di depan mata sendiri anak-anak yatim yang teraniaya ni kesian rasanya. Dan sekiranya yang menganiaya ni bukan orang lain, tapi darah daging sendiri lagi menyedihkan. Habis barang2 peninggalan arwah kedua ibu bapa si yatim dirosakkan. Sebagai waris kepada si yatim kita perlulah jaga amanah yg ditinggalkan si mati. Berdosa besar kalau makan harta si yatim ni.. Ermmm.. Malas nak cerita pasal ni panjang lebar..

Alhamdulillah ada individu2 yang mengambil tanggungjawab untuk menjaga anak-anak yatim ni walaupun bukan darah daging sendiri. Tapi mereka mesti memerlukan dana untuk kebajikan anak-anak yatim ni. Inilah tanggungjawab kita yang berkemampuan sedikit untuk menyumbang kepada rumah2 kebajikan sebegini. Tak kiralah di mana pun.

Ejulz ada tau 1 rumah kebajikan yang berdekatan dengan tempat tinggal ejulz. Rumah tu sebenarnya milik penduduk kampung ejulz. Setelah meninggal dunia, arwah telah mewakafkan rumah itu kepada badan kebajikan rumah anak yatim. Besar sungguh pelaburan arwah ni untuk bekalan di 'sana'..

Kalau tak mampu memberi banyak sedikit pun sudah memadai. Sekiranya seorang memberi RM1 setiap bulan, seribu orang dan RM1000.

Bagi yang ada rezeki lebih yang ingin dikongsikan bersama anak-anak yatim ni boleh la bank in ke akaun tersebut:

21125460009945 (RHB)
PERTUBUHAN KEBAJIKAN BAITURRAHMAH KUCHING

atau bagi yang ingin menziarahi anak-anak ini sendiri boleh hubungi penjaga mereka di talian berikut:

014-5884101


Semoga sumbangan anda diberkatiNya.. Semoga anak-anak yatim ini terpelihara dan menjadi anak soleh/solehah..

14 comments:

  1. teringin nak melawat rumah anak anak yatim

    ReplyDelete
  2. in shaa Allah , akan sentiasa perbaiki diri supaya lebih banyak menderma dan bersedekah..

    ReplyDelete
  3. banyakkan bersedekah pada bulan ramadhan ni.

    ReplyDelete
  4. Insyaallah, ada rezeki lebih sentiasa lah bersedekah

    ReplyDelete
  5. Dulu dapat gaji saya selalu transfer RM10 ke 5 tempat berbeza setiap bulan. Skrg dah tak mampu sbb nak kena bayar hutang je..nangis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah ada rezeki lbh nanti.. semoga dimurahkan rezeki..

      Delete
  6. InsyaAllah bila kita memberi, rezeki kita akan bertanbah :D

    ReplyDelete
  7. ramadhan, pemberian kita akan berlipatkali ganda pahala nya, in shaa Allah :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...