Thursday 28 June 2018

Jom Ke Sunway Hotel Resort dan Spa

Berkonsepkan santai sambil menginap, Sunway Resort Hotel & Spa menanti korang semua. Hotel ni mempunyai akses terus ke Taman Tema Sunway Lagoon dan Mega Shopping Mall. Ia juga ada tempat letak kenderaan secara percuma dan sebuah kolam renang luaran. Bayaran secara Union Pay pun diterima kat sini. 

Sunway Resort Hotel & Spa jugak salah satu daripada hotel bintang 5 yang paling ikonik di Kuala Lumpur. Terletak di dalam destinasi bersepadu Sunway City, hotel ini terhubung dengan baik ke Sunway Pyramid Mall dan taman tema Sunway Lagoon serta dalam akses mudah berjalan kaki ke pelbagai kemudahan lain menjadikan Sunway Resort Hotel & Spa pilihan yang ideal untuk masa lapang dan pelancong perniagaan. Berteraskan dengan hanya 35 minit dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan 25 minit ke pusat bandar Kuala Lumpur. Penginapan yang sedia ader bilik-bilik berstatus 5-bintang di Sunway Resort City (SRC) di Hotel Sunway Resort ini menawarkan pemandangan Sunway Lagoon. Ia ader jugak TV satelit skrin rata, bar mini dan bilik mandi bermarmar berserta tab mandi. Ubat gigi, berus gigi dan peralatan mandian disediakan. 

Traveller macam korang jugak boleh menikmati latihan penuh di pusat kecergasan yang serba lengkap. Kemudahan rekreasi termasuklah kolam renang berlandskap, percuma, spa Bali dan pusat kecergasanSebagai alternatif, perjalanan sehari boleh dianjurkan di meja tempahan lawatan Sunway. Rawatan menenangkan menanti di spa terinspirasi Bali selepas satu hari aktiviti.



Sunway Resort Hotel dan Spa ni juga menawarkan akses ke Bus Rapid Transit (BRT). Kalau korang nak tahu bas elektrik ini bergerak ke Sunway-Setia Jaya, Mentari, Sunway Lagoon, SunMed, SunU-Monash, South Quay dan USJ7. Sunway Resort Hotel & Spa berjarak 25 minit pemanduan dari Kuala Lumpur City Centre dan 35 minit pemanduan dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur. Pendek kata takdelah jauh mana. 

Suasana yang indah dan damai, dengan perkhidmatan yang mesra yang bermula ketika u’olls  melangkah masuk. Akses mudah ke Sunway Pyramid Shopping Mall dan taman tema Sunway Lagoon serta koleksi bilik dan suite untuk menjadikan penginapan korang sebagai pengalaman yang tidak dapat korang dilupakan.

Korang jugak tak perlu risau sebab perkhidmatan ulang-alik, Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang (caj tambahan), Perkhidmatan ulang-alik (caj tambahan), Kawasan merokok yang ditetapkan, Penyaman udara, Bukan merokok di seluruh, Kedai-kedai (di lokasi), Sewa kereta, Peti simpanan keselamatan, Lif, Suite pengantin, Bilik keluarga, Kemudahan untuk tetamu kurang upaya, dan Servis bilik jugak disediakan.Tempat persidangan dan acara termasuk bilik nada besar bebas tiang dan pusat konvensyen yang besar, Wi-Fi percuma di semua bilik tamu dan kawasan awam, lebih 170 buah restoran dan kedai-kedai makan memenuhi setiap keinginan yang dibayangkan, Terletak bersebelahan dengan Sunway Pyramid Mall dan taman tema Sunway Lagoon (pintu masuk luncur pantai). Sunway Resort Hotel & Spa merupakan sebahagian daripada kumpulan hotel tiga di Sunway City. 


Di Sunway Resort Hotel & Spa, mudah dan senang untuk melayani kehendak korang. Perkhidmatan di Meja depan atau concierge sekiranya korang memerlukan bantuan dengan mana-mana perkhidmatan atau kemudahan di resort ini.Untuk perjalanan dan pengangkutan makanan serta minuman pula, Pemindahan Lapangan Terbang, Lounge Lobi, Agensi Pelancongan atau Meja Lawatan, Restoran, Bar dan Kafe, Perkhidmatan Teksi serta Limosin, Perkhidmatan Bilik (24 jam).Pusat Beli-belah seperti Sunway Pyramid, Florist, Kaunter Pertukaran Asing, Kedai cenderamata, Shopping Arcade tersedia untuk para pengunjung.

Resort Cafรฉ ni menawarkan rawatan pancaindera, mengambil inspirasi dari ruang makanan Asia yang penuh dengan sarang aktiviti dan aroma, menjadikannya kanvas sejati budaya Malaysia dan citarasa Asia. Pengalaman makan disajikan oleh lima Chef yang berpergian dengan kepelbagaian keperibadian dengan gaya, membawa bersama rasa yang paling tulen dari hidangan popular.


Yang paling penting korang boleh happy-happy tanpa henti di salah satu taman tema air terbaik di Malaysia ni! Dinamakan sebagai Waters of Africa, Taman Air merupakan rumah kepada The Vuvuzela, perjalanan air terbesar di dunia, Waterplexx 5D, pengalaman sinematik interaktif muktamad, FlowRider, simulator melayari pertama Malaysia dan banyak tarikan hebat lainnya. 

Kalau korang tidak pernah mencuba lagi Flying Fox sebelum ini, korang bolehlah try sendiri. Service Flying fox ini jugak merupakan aktiviti penerbangan terbang paling lama di Malaysia, yang meliputi 206 meter di seluruh Sunway Lagoon. Pada perjalanan korang turun dari bukit, korang akan menyusuri gunung berapi dan di atas Surf Beach di mana korang dapat melihat perenang dan orang-orang di kayak, perahu angsa dan perahu pedal. Korang jugak disarankan supaya berhati-hati untuk pendaratan yang basah!

Untuk sesi makan malam, majlis perkahwinan dan pelancaran hebat semuanya di Ballroom Grand Lagoon ini. Dengan ruang tamu yang elegan yang menghadap ke pemandangan matahari terbenam Sunway Resort City dan dalaman megah yang mempunyai siling tinggi dalam susun atur bebas tiang, mudah untuk melihat mengapa ia dianggap sebagai salah satu ballroom terbesar dan paling disukai untuk acara berprestij di Kuala Lumpur.

Ballroom Grand Lagoon yang boleh menempatkan sehingga 2,000 tetamu. Ruangan tarian bebas tiang boleh dibahagikan kepada tiga dewan berasingan, dengan ballroom pusat (Ballroom II) dilengkapi dengan peringkat diperpanjang yang disokong oleh bingkai tirai automatik.

Pada hari raya 2018 ni , korang bolehla tempah kat Traveloka online. Jadi, korang tunggu ape lagi jomlah ke Sunway Resort Hotel dan Spa ni. Awesome beb!
 

 



4 comments:

  1. pi sunway pi shopping je..hahah tak pernah lak tdo hotel..tapi hotel nya nmpk gah kompem mahal sket hahah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ada duit lebih teringin jugak la kan? hehe

      Delete
  2. first time tahu kewujudan rawatan pancaindera

    ReplyDelete
  3. Uish.. Bestnya.. Puas stay kat sini.. Mandi manda, makan dan relaxing..

    ReplyDelete

Cepatnya Masa Berlalu

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat2 blogger ejulz... Harap semuanya dalam keadaan sihat.. Tak berasa hampir 4 bulan tak update...