Iklan

My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger

Tuesday, 31 July 2018

SEGMEN Tambah Duit Dengan Kerja PARTIME Dari EJULZ

Kali ini ejulz nak buat satu segmen bertajuk “SEGMEN Tambah Duit Dengan Kerja Partime Dari EJULZ”



Tujuan utama ejulz mengadakan segmen ini adalah bagi mengeratkan silaturrahim antara sahabat2 blogger semua. Selain itu, sedikit sebanyak dapat membantu sahabat2 blogger yang sedang mencari kerja partime dan usahawan2 yang sedang mencari pekerja2 partime untuk perniagaan mereka. Dan selain itu juga, ejulz membuat segmen bertajuk seperti di atas kerana ejulz nak bagi hadiah buku berkenaan partime untuk korang.


Ok, tanpa membuang masa ejulz nak bagitau cara2 join segmen ni. Macam biasa. Simple jer.. ^_^


1. Follow blog Ejulz / Aerill Hassan / ShirVen / Shafyqah
2. Follow Instagram Ejulz / Aerill Hassan / ShirVen / Shafyqah
4. Buat entry bertajuk “SEGMEN Tambah Duit Dengan Kerja PARTIME Dari EJULZ”
5. Tampal banner kat atas pada entry korang dan backlink ke entry segmen ni.
6. Nyatakan kerja partime yang korang sedang buat / suka buat / dalam perancangan nak buat / sekiranya korang memerlukan pekerja partime dari kalangan blogger (Nyatakan sekiranya ada. Kalau tak ada abaikan ^_^)
7. Last sekali, macam biasa letak link entry korang di ruangan komen di bawah
8. Hanya terbuka kepada blogger yang menetap di MALAYSIA sahaja ^^

Segmen tamat pada 31 JUL 2018..



 HADIAH???

1. Ok, berkenaan hadiah pulak seperti yang ejulz bagitau kat atas ejulz nak bagi hadiah buku "Tambah Duit Dengan Kerja Partime" yang ditulis oleh Mohd Aliff Mohd Nor untuk seorang pemenang. Semoga buku ini bermanfaan untuk korang mencari rezeki lebih yang halal. Insyaallah.


2. Indok Chanteq Kuching akan memberi 1 tudung untuk seorang pemenang..

Image may contain: 1 person, standing

3. ShirVen pulak nak bagi RM30 kepada seorang pemenang..



+



4. Aerill Hassan pulak nak bagi topup RM10 kepada 2 orang pemenang..


5. Firulcollections pun nak bagi wang tunai RM20 kepada seorang pemenang..





6. Shafyqah pula nak bagi pencil case kepada seorang pemenang




Seperti biasa, pemilihan pemenang dibuat melalui RANDOM.ORG k.. Harap sahabat2 blogger semua sudi join segmen ejulz kali ni k.. ^_^

SENARAI PESERTA


 



Tuesday, 17 July 2018

Ranking Alexa 17 JUL 2018




 Ranking terdahulu : 5 JUL 2018
Global Rank : 3,852,229

Rank in Malaysia : 22,070



Alexa Rank not available : Not enough traffic data

 Ranking terkini : 17 JUL 2018
Global Rank : 3,106,031

Rank in Malaysia : 25,749



Alexa Rank not available : Not enough traffic data






Perlu rajin2 lagi lepas ni.. ^_^



Sumber : RANKING ALEXA



E.M.A.K

Al-Fatihah buat Arwah2 yg telah pergi mendahului kita semua serta Ibu dan Bapa kita semuanya..Aamiin Ya Robbalalaamiin,,

Assalamualaikum WarahmatullahiWabarakaatuh..

Siapa tahu apa maksud dalam ejaan EMAK:-

E:  Emak
M: Melahirkan
A:  Anak
K:  Kedunia ini

E:  Emak mampu 
M: Menjaga 10 anak-anaknya.
A:  Anak belum tahu mampu menjaga seorang ibu
K:  Kerana kesibukan dan ke egowan anak-anaknya.

E:  Engkau telah
M: Mengharamkan
A:  Anaknya di gigit walaupun seekor nyamuk
K:  Ketika anaknya dilahirkan

E:  Engkau mampu
M: Mendidik dan menjaga
A:  Anakmu 
K:  Kejalan kebenaran

E:  Engkau
M: Menyusukan & menyuapkan 
A:  Anakmu
K:  Ketika lapar & dahaga

E:  Emak engkau telah bekorban selama
9 bulan
M: Mengandungkan
A:  Anak- anak mu
K:  Kerana ingin melahirkan anaknya

E:  Engkau tau....
M: Mengalir air mata ibu  sewaktu melahirkan
A:  Anak-anaknya dan ada juga ibu yang menghembuskan nafas terakhir  
K:  Kerana melahirkan anak.

E:  Engkau tahu..
M: Menangislah seseorang emak itu
A:  Apabila anaknya melakukan
K:  Kekasaran dan  menyakiti hatinya kerana ia merasa hiba dan sedih.

E:  Emak
M: Memang Allah telah mengharamkan syurga
A:  Anak yang derhaka dan menyakiti hati mu
K:  Kalau kejadian itu berlaku

E:  Engkaulah ratu hatiku
M: Merindui selalu
A:  Anakmu
K:  Keikhlasan doa

E:  Engkau rasa berapa kali kamu
M: Menalipon ibu mu
A:  Atau bertanya 
K:  Khabar dalam seminggu

E:  Eloklah....setiap kali selepas  
M: Melakukan solat fardhu 
hadiahkan lah
A:  Al-fatihah untuk mohon kesihatan dan 
diampunkan dosa ibu
K:  Kerana itu lah sebaik baik hadiah dan balasan pengorbanan terhadap seorang ibu daripada seorang anak 




Monday, 16 July 2018

Survenir


Alhamdulillah. Dapat survenir dari officemate yg baru kembali bertugas dari cuti raya selama sebulan.. 😊


#Bagi yang belum join segmen ejulz, jemput join. Masih ada masa.. 😊







'Saya bukan ibu gadis itu...'

“SAYA bukan ibu kepada gadis itu dan tiada apa-apa hubungan dengannya. Saya kesal kerana ada pihak mengecam saya dan keluarga dengan keterlaluan.

“Malah, sehingga kini saya, suami dan dua anak serta keluarga amat tertekan dengan komen negatif di media sosial dan panggilan telefon sering bertanya mengenai perkara itu.”

Demikian kata Shirla Fanny Maturin, 44, mengenai remaja perempuan Merhana Abdullah, 15, yang mencari ibu kandung yang tidak pernah dikenalinya.

Berdasarkan laporan Harian Metro pada 11 Julai lalu, Merhana mencari ibu kandungnya, Shirla Fanny Maturin untuk memohon kad pengenalan bagi meneruskan persekolahannya.

Walaupun nama ibu gadis itu sama dengan namanya, Shirla berkata, dia tidak pernah mengenali atau mempunyai ikatan dengan ayah kandung gadis itu.

“Suami saya hanya Lennon Egedius Sipaul dan sejak berkahwin pada 2001, kami dikurniakan dua anak dan salah seorang anak saya sebaya dengan gadis itu.

“Saya ingin saya jelaskan, saya tidak pernah bersuami selain Lennon...apatah lagi mempunyai anak yang bukan dari suami saya,” katanya ketika ditemui di Kota Kinabalu, semalam.

Shirla yang bekerja sebagai jurujual hartanah berkata, dia hanya menyedari perkara itu selepas menerima keratan akhbar Harian Metro daripada pelanggannya melalui aplikasi WhatsApp.

a close up of a piece of paper: LAPORAN portal berita Harian Metro, 11 Julai lalu mengenai Merhana mencari ibu kandungnya yang terpisah sejak tujuh tahun lalu. 
© Provided by Media Prima LAPORAN portal berita Harian Metro, 11 Julai lalu mengenai Merhana mencari ibu kandungnya yang…
 
“Sejak itu, sering saja kenalan dan pelanggan bertanya kepada saya mengenainya kerana nama ibu gadis yang tertulis pada berita itu sama dengan nama saya.

“Saya sebenarnya tidak mahu memanjangkan masalah ini, tetapi perlu saya beritahu perkara sebenar agar orang ramai tidak buruk sangka terhadap saya dan keluarga,” katanya.
Menurutnya, selepas mengetahui perkara itu, dia dan suami membuat laporan di Jabatan Pendaftaran Negara dan polis, selain menemui peguam untuk meminta pandangan.

“Saya harap pihak berwajib mencari jalan penyelesaian sewajarnya. Ini kerana apa yang saya musykil bagaimana nama, umur dan bangsa dua individu itu sama...lebih pelik, sijil kelahiran milik gadis itu tertulis ibunya keturunan Kadazan, namun dia diiktiraf bukan warganegara,” katanya.

Mengulas lanjut, Shirla berkata, dia pernah kehilangan kad pengenalan selepas beg duitnya disamun di Pejabat Pos Kota Kinabalu pada 1998.

Sehubungan itu, beliau berharap Jabatan Pendaftaran Negara menyiasat kerana berlaku salah faham mengenai identitinya ketika mendaftar sijil kelahiran anak pertama pada 2002, dipercayai kemungkinan kad pengenalannya digunakan individu lain.

Pada 11 Julai lalu, Merhana dilaporkan mencari ibu kandungnya Shirla Fanny Maturin yang terpisah sejak tujuh tahun lalu manakala bapanya meninggal dunia pada 2011.

Selepas bapanya meninggal dunia, Merhana dijaga ibu dan bapa angkatnya yang juga sepupu arwah bapanya sejak berusia lapan tahun, namun masalah timbul apabila keluarga angkat remaja itu tidak dapat memohon kad pengenalan kerana tiada dokumen ibu.


SUMBER :  www.msn.com


*Semoga kebenaran untuk kedua2 belah pihak dapat diselesaikan..



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...