Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2022

freelancer.com

  Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua sahabat2 blogger semua. Ejulz ada sedikit pertanyaan dan pendapat sahabat semua berkenaan freelancer.com ni. Pernah dengar tak? Nak tanya kot2 ada di kalangan sahabat2 blogger pernah cuba buat partime kat sini. Boleh percaya tak web ni? Mana2 yang dah ada pengalaman buat partime kat sini boleh la share2 pengalaman k.. 

Lirik Lagu Cinta Sampai Mati - Raffa Affar

Duhai engkau Sang Belahan Jiwa  Namamu terukir dalam pusara  Disetiap langkah ku selalu berdoa Semoga kita bersama Duhai engkau tambatan hatiku Labuhkanlah cintamu di hidupku Ku ingin kau tahu betapa merindu Hiduplah engkau dengan ku Dengarkanlah Di sepanjang malam aku berdoa Bersujud dan lalu aku meminta Semoga kita bersama Dengarkanlah Di sepanjang malam aku berdoa Cinta ku untuk mu selalu terjaga Dan aku pasti setia

Kenangan 12-13 FEB 2022

Pada 12 FEB 2022 (Sabtu) ejulz dan keluarga isteri ada buat photoshoot studio untuk adik ipar ejulz. Jadi ambil kesempatan la bergambar sekali kami 4 beranak. hehe.. Si kakak tu bukan main hepy lagi kalau dah jumpa dengan kazen dia yang seorang tu.. melompat-lompat je diorang dalam studio tu.  Pada 13 FEB 2022 (Ahad) pula, si kakak nak sangat bagi makan ikan. Jadi kami pergilah ke tasik Pustaka berdekatan dengan rumah ejulz. Siap beli roti lagi untuk bagi makan ikan. Seronok si kakak. Masa balik pulak dia meragam tak nak balik sebab tengok ada taman permainan. Ejulz tak nak bawa kat sana sebab ramai sangat pengunjung. Apa lagi, menangis la dia semasa perjalanan balik. Nak pujuk dia, cari la taman permainan yang tak ramai pengunjung. Nasib baik jumpa yang berdekatan dengan rumah jugak. Satu2 permainan dia cuba main.. hehe. Alhamdulillah. Keluarga hepy ejulz pun hepy. Utamakan keluarga dahulu.  Semoga kita semua sentiasa dalam lindunganNya..

4 PERKARA PENTING YANG BOS-BOS PERLU TAHU

BERAPA ORANG PEGAWAI YANG DISELIA Sebagai seorang bos atau penyelia mestilah tahu berapa kekuatan atau jumlah pegawai yang diselia. Dengan mengetahui kekuatan dan mengenali semua pegawai yang diselia akan memudahkan bos membuat perancangan penugasan dengan lebih adil. SENARAI TUGAS PEGAWAI YANG DISELIA Dengan mengetahui senarai tugas pegawai yang diselia, bos akan dapat tahu sama ada bebanan tugas diagih dengan adil atau pun tidak. Sekiranya jumlah tugas tidak seimbang akan membuatkan pegawai seliaan yang mendapat tugas yang begitu banyak menjadi stress dan tertekan. Adalah menjadi tanggungjawab bos untuk memastikan pembahagiaan tugas seimbang dan adil. KEBAJIKAN PEGAWAI YANG DISELIA Sebagai seorang bos perlu prihatin dengan kebajikan pegawai seliaan. Pegawai seliaan tidaklah mengharapkan wang ringgit dari bos tapi cukuplah dengan keprihatinan bos terhadap mereka. Sebagai contoh sekiranya memerlukan cuti kecemasan dan ada urusan tertentu yang penting, janganlah dinafikan hak cuti merek

Pemberi Semangat

Merekalah pemberi semangat untukku meneruskan kerjaya.. Merekalah penyeri di saat aku terasa 'jatuh'..  

Tak tahu nak letak tajuk apa

Sudah lama tak buka blog. Dah lama tak menulis. Nak letak tajuk apa pun tak ada idea. Hahaa. Entah masih ada tak rakan-rakan blogger yang sudi singgah & komen entry ejulz ni. Hehe. Terasa sangat bebanan. Terlalu letih tidak terkata. Terkadang rasa tekanan. Terkadang rasa putus asa.  Rasa terbeban bila terlalu banyak terima arahan dari pelbagai pihak. Bukan sahaja bos, tapi pegawai dan anggota bawahan juga turut memberi pelbagai arahan. Konon-konon minta tolong, tapi tak pernah memahami situasi orang yang banyak tugasan. Padahal ada sorang staf lagi yang boleh diminta pertolongan. Bila ditanya kenapa tak minta tolong dia? Sorang kata "sudah la nak minta tolong dia". Sorang lagi kata, " tengok la dia bukan ada kat tempat". Sorang lagi kata, "entah dia pandai ker tak". Sorang lagi kata, "dia bagitau dia tak pandai".  Walaupun begitu, orang macam ni mudah je dapat Anugerah Cemerlang. Terkadang terfikir kenapa dunia ni tak adil!!! Letih kerana ker