Iklan

My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger

Saturday, 23 March 2019

Cerita semalam

Semalam 22 Mac 2019...









Kalah 2-5 melawan Maritim Sarawak..



Thursday, 21 March 2019

Miskin Seorang Ayah

Image result for miskin seorang ayah drama 

Layan cerita ni.. Sedih sangat2. Mengisahkan seorang ayah yang membesarkan anak dengan penuh kasih sayang. Sanggup menggadaikan segala harta untuk kejayaan anaknya.

Miskin Seorang Ayah


Ranking Alexa 21 MAC 2019

 
 
Ranking Terdahulu : 14 MAC 2019
Global Ranking : 3,409,541
Rank in Malaysia : 70,089
Followers : 2066 
Page View : 344,977
 
Ranking Terkini : 21 MAC 2019
Global Ranking : 3,352,389 (Naik 57,152)
Rank in Malaysia : 68,251 (Naik 1,838)
Followers : 2069 (Tambah 3) 
Page View : 346,541 (Meningkat 1,564)

**Alhamdulillah ada sedikit peningkatan. Terima kasih kepada sahabat2 yang tidak jemu2 singgah di sini. Terima kasih banyak2. Rajin2 tinggalkan jejak kat sini k.. Nanti ejulz terjah semula.. hehe

Sumber : Ranking Alexa

Wednesday, 20 March 2019

Segmen 24 Jam Bloglist #32 Mialiana.com


Pencarian bloglist bagi bulan April, Mei dan Jun 2019 di Mialiana.com bermula pada hari ini, 20 Mac 2019, iaitu tepat jam 8.30 pagi sehingga hari esok, 8.30 pagi 21 Mac 2019. Semua dijemput join.

Syarat-syaratnya :
  1. Follow blog Mialiana.com dan Like Fanpage Mialiana.com
  2. Buat entri bertajuk Segmen 24 Jam Bloglist #32 Mialiana.com
  3. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan Publish entri.
  4. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen INI
Senang dan mudah bukan?

10 blog yang bertuah akan dipilih secara manual dan kepada yang terpilih nanti diminta agar memasukkan blog Mialiana.com ke dalam bloglist mereka juga. Keputusan pemenang akan diumumkan pada 31 Mac 2019.

** jom support Mia Liana....


Tuesday, 19 March 2019

19 MAC 2019





Perlawanan hari ni hanya mampu seri 3-3..

Kenangan Hanyalah Kenangan



"KENANGAN manis mahupun pahit sudah tidak bermakna apa-apa. Hanya sekadar untuk ingatan. Apa yang penting adalah MASA HADAPAN. Teruskan USAHA untuk mencapai KEJAYAAN.." - ejulz


***********************************************************************

Kenangan hanyalah kenangan. Kenangan yang akan diingati sampai bila-bila. Namun kita sudah tidak dapat mengubah kenangan silam. Apa yang dapat hanyalah belajar dari pengalaman tersebut. 

Namun apa yang penting hari ini adalah mengorak langkah untuk meneruskan kehidupan dan memelihara 'amanah' yang diberikan hari ini. 'Amanah' yang akan dijaga hingga akhir hayat. Semoga 'amanah' yang ejulz jaga akan sentiasa terpelihara walaupun dengan serba kekurangan dan dalam kesederhanaan. Ejulz berharap 'amanah' yang dijaga akan bahagia hingga akhir hayat.

"Tiada yang lebih bermakna selain melihat orang kita sayang bahagia disamping kita"


 

Saturday, 16 March 2019

Pasar Serikin

Arini (16 Mac 2019) berpeluang pergi pasar serikin. Teman bapa dan mak mentua membeli belah kat sana. Pasar serikin ni merupakan pasar di sempadan Sarawak dan Indonesia. Ramai juga pelancong yang datang termasuk dari Sabah dan Semenanjung Malaysia.












Kat sinilah ejulz ambil stok Minyak Angin Aromaterapi. Jarak dari rumah ejulz ke tempat ni lebih kurang 5+ km. Dalam sejam lebih perjalanan. Adat berniaga. Demi mencari sesuap nasi. 

Friday, 15 March 2019

Toner Penanggal Daki

TONER PENANGGAL DAKI PLUS VITAMIN E

RM10

DAKI LEHER BERKERAK???
KETIAK HITAM SEDIH????
.
√Daki yg degil dan bertahun-tahun tak mahu hilang-hilang !!
√Bosan,mcam-macam cara dah buat !!
√Habis beratus-ratus untuk hilangkn daki !!

√Toner penanggal daki ni harga tak sampai ratus-ratus ponnn!!
√√Bertukar la pada toner nih 100% menanggalkan daki-daki yg degillll...

================================


JOM SAMA2 BUANG DAKI.. MALU ORG TENGOK WEIIII...

😷CELAH LEHER HITAM 😷CELAH KETIAK HITAM 😷CELAH PEHA HITAM 😷SIKU HITAM

Tiap2 hari mandi, tp daki tersembunyi tetap kt situ tak hilang2😨
nak scrub hari3, mana ada masa😨
nak p spa , confirm habis beratus ringgit😨
.
Jika syg2 ada masalah daki degil seperti di atas, jom cuba TONER PENANGGAL DAKI PLUS VITAMIN E ini. .Toner ini rasa sejuk, tidak memedihkan kulit dan selamat digunakan dan kesan daki yang tanggal boleh di lihat pada kapas serta merta.πŸ’πŸ’πŸ’πŸ’
.
SEMUDAH ABC jer..Titiskan toner pada kapas, cuci/gosok dan sental pada bahagian yang diperlukan sebelum mandi
Gunakan selalu untuk dapatkan kulit cerah, bersih dan bermaya
😘😘😘
------------------------------------------------------------------
KANDUNGAN :
-olive oil
-ekstrak papaya
-tawas
-boric asid

BERMINAT?
Tekan link biru dibawah utk terus wasap:


wasap.my/60176544278/tonerdaki


Hand & Body Lotion

TESTIMONI PB LOTION 

Alhamdulillah...dpt feedback dari adik manis Zakiya Zawari. Baru sj cikgu Yani cod, terus dpt feedback positif.

Rasa syukur sgt bila produk yg kita jual dpt memberi manfaat kpd mereka yg di luar sana.
Sis Zakiya beli PB lotion utk disapu pada anaknya, sbb dia kata bila kluar main petang2, bdn anaknya habis merah2 digigit nyamuk.


PB lotion ni bkn losyen besha besha tau. Mampu mencegah dari gigitan nyamuk dan bnyk lg manfaat lain

Sape nk cuba, meh la pm cikgu Yani 01137088377



Image may contain: 1 person, smiling

YOUBABY Produk Penjagaan Bayi


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
TIPS MEMILIH PRODUK PENJAGAAN BAYI
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
 
Keliru nak pilih yang mana satu? Apa tips memilih penjagaan diri yang terbaik untuk anak ni ya?”

Berikut 6 bahan kimia yang perlu dielakkan ketika memilih barangan penjagaan bayi.

1. 🎈‘FRAGRANCE’
‘fragrance’ atau bahan pewangi kimia boleh menyebabkan iritasi, alergi atau ekzema kepada bayi.

pewangi semulajadi seperti ‘essential oil’ sebagai alternatif.

2. 🎈PARABEN
berbahaya untuk bayi kerana mengganggu sistem endokrin yang berkait rapat dengan hormon badan di mana ianya boleh menyebabkan keradangan kulit dan juga kemandulan.


3. 🎈TALC
Dr. Jennifer Lowry, Pakar Kanak-Kanak di Kansas City, Missouri menasihatkan ibu bapa agar tidak menggunakan bedak talkum ini untuk bayi kerana dikhuatiri boleh memberikan kesan terhadap sistem pernafasan bayi. 


4. 🎈 ‘MINERAL OIL’
bertindak menutupi kulit untuk mengekalkan kelembapan kulit ibarat ‘plastic wrap’ yang boleh menghalang dan mengganggu proses perkumuhan melalui kulit iaitu berpeluh.


5. 🎈TRICLOSAN
bahan ini berisiko mengganggu hormon dalam badan. 


6. 🎈 PROPLYENE GLYCOL
Proplyene glycol merupakan bahan kimia yang bertindak membuka liang roma berisiko mendatangkan iritasi pada kulit bayi yang sensitif.


Jangan risau !

#Youbaby kan ada. 🀩 

Natural & Selamat Gabungan tumbuhan herba & essential oils. PROMO SEKARANG !!!
BELI 1 & DAPATKAN EXCLUSIVE GIFT SHOWER GEL (sesuai utk masalah kulit & demam kuning bayi) 😍😍😍
Sesuai utk bayi hingga dewasa 😊

Nak cuba??
Jom wassup sekarang www.wasap.my/601110762467/ybc



HAVE Herbal Spray baik untuk sakit lutut

Image may contain: 1 person, text 

Sakit lutut?? Jangan menyesal nanti tak boleh berjalan!!!
.
"Malam ni saya sapu. Kurang banyak sangat...pagi dah boleh jalan. Alhamdulillah...terima Anne bagi akk cuba HAVE" ~ Kak Siti, Sepang
.
Jangan dibiar. Usahalah. Belum terlambat. Dari menderita tak henti menahan sakit. Tak berbaloi!
.
Whastsapp no di bawah k.

0122598686

Thursday, 14 March 2019

G-Star VTeen

Vteen Enhance mengandungi lbh 15 bahan.

Nak makan 15 bahan tak larat la kan.



Jom kita tengok sebahagian bahan Vteen Enhance. Khas utk remaja seawal UPSR.
Nama pun enhance kan. Bukan calang2 ni. 
Banyak testi kami terima. Dulu pakai spek now no more. 
Dulu kulit kusam, now cerah & glow.

Fokus utama selain IQ booster adalah utk Mata dan Kulit.

Ok now kita tengok 2 bahan istimewa lain yang ada dalam Vteen Enhance:

*ARA + DHA*

✅ Meningkatkan perkembangan mental.

DHA memainkan peranan penting dalam mempengaruhi perkembangan otak kanak-kanak.

DHA juga membantu dalam meningkatkan memori dan kemampuan berfikir intelektul pada anak anda. Seterusnya sekaligus meningkatkan kemampuan belajar dan fungsi kognitif otak anak.

✅ Meningkatkan daya ketajaman visual.
Retina merupakan bahagian mata yang sangat penting kerana ia menyokong ketajaman visual.

DHA sangat diperlukan bagi memastikan lapisan retina yang terbentuk lebih tajam seterusnya berupaya menguatkan fungsi visual anak-anak anda. Kekurangan DHA boleh menyebabkan masalah mata.

Oleh itu, DHA merupakan antara zat yang paling penting bagi menajamkan kemampuan penglihatan terutama untuk kanak-kanak juga remaja sehingga ke warga tua.

Untuk maklumat lanjut boleh hubungi agen G-Star, Puan Rena.


Giveaway Mamapipie bersama ThewoPineapples

http://www.mamapipie.com/2019/03/giveaway-mamapipie-bersama.html 
Jom meriahkan GA ni.. Mana tau dapat Two Pineapples.. hehe 

Ranking Alexa 14 MAC 2019


Ranking Terdahulu : 7 MAC 2019
Global Ranking : 3,469,622 
Rank in Malaysia : 45,765 
Followers : 2063 
Page View : 343,701  
 
Ranking Terkini : 14 MAC 2019
Global Ranking : 3,409,541 (Naik 60,081)
Rank in Malaysia : 70,089 (Turun 24,324)
Followers : 2066 (Tambah 3) 
Page View :344,977 (Meningkat 1,276)

**Ada naik ada turun. PV meningkat 1+++ je berbanding minggu lepas 2+++. Mungkin sebab line internet tak berapa ok minggu ni.. Terima kasih kepada sahabat2 yang tidak jemu2 singgah di sini. Terima kasih banyak2.

Sumber : Ranking Alexa



 


Wednesday, 13 March 2019

Segmen Blogwalking vitaminsyaza.com

https://www.vitaminsyaza.com/2019/03/segmen-blogwalking-vitaminsyazacom.html 

Jom kita meriahkan segmen ni.. ^_^

 

“Giveaway Road to 8 Million Pageview”

http://www.ceriteraibu.com/2019/03/giveaway-road-to-8-million-pageview.html 

Jom kita meriahkan GA ni.. ^_^

Semoga ada rezeki sahabat semua..

 

 

Raja bunian dan jin `masuk' mahkamah

a person standing in a room: Suspek dikatakan tidak bercadang untuk turun takhta jin dan bunian biarpun ditahan pihak JHEAT 

LELAKI yang ditahan selepas dipercayai melakukan amalan aneh dan bercanggah dengan ajaran Islam di kawasan Hutan Rimba Bukit Bauk, baru-baru ini, akan dihadapkan ke mahkamah Tinggi Syariah Kuala Terengganu pada 28 Julai kelak.

Ketua Penolong Pesuruhjaya (Penguatkuasaan) Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT), Nik Zulhaiza Ismail, berkata suspek akan didakwa mengikut Seksyen 6(b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001.

Menurutnya, keterangan daripada suspek sudah diambil mengikut peruntukan di bawah Seksyen 23. 

“Suspek dibebaskan dengan jaminan Ketua Pegawai Penguatkuasa JHEAT semalam dan kertas siasatan sudah dibuka. 

“Pihak kami sedang mengumpul segala maklumat berkaitan sebelum dikemukakan kepada pihak pendakwaan,” katanya, hari ini. 

Beliau berkata, mengikut peruntukan seksyen itu, jika sabit kesalahan, suspek boleh dijatuhi hukuman denda RM5,000 atau penjara tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya sekali.
Lelaki berusia 34 tahun berasal dari Dungun itu ditahan kira-kira 4.15 petang Ahad oleh sepasukan anggota polis yang menerima laporan berhubung perbuatannya yang mencurigakan. 

Suspek yang menjadikan surau di kawasan Bukit Bauk terbabit sebagai tempat pertapaannya itu turut mendakwa ditabalkan sebagai ‘Raja Muda’ oleh kerajaan jin sejak dua bulan lalu. 

Polis turut merampas sebuah sofa, kayu mimbar, dua batu nesan dan payung yang terdapat di dalam surau terbabit. 

Perbuatan pelik suspek itu menyebabkan orang ramai bimbang untuk berhenti solat di surau berkenaan. 

Sementara itu suspek dikatakan tidak bercadang untuk turun takhta biarpun ditahan pihak JHEAT.

Malahan lelaki itu mendakwa akan berbincang dengan pembesar dari kalangan jin terlebih dahulu sebelum membuat keputusan meletak jawatan.

Suspek yang ditemui di pejabat JHEAT di Kuala Terengganu mendakwa dia mewakili seluruh warga jin di alam ini.

Dakwanya lagi, pelantikan dia sebagai raja bunian juga mendapat perkenan empat sahabat Rasulullah yang didakwa ditemui secara jaga ketika berada di surau di Bukit Bauk.

SUMBER : MSN NEWS

**Teringat raja bomoh Malaysia. Rindu dengan buah kelapa dia.. haha.. 



Tuesday, 12 March 2019

Susu Kambing TERBAEK!!!

Wowwww bukn sja boleh merawat pelbagai penyakit tp boleh menambahkan susu badan. πŸ‘πŸ‘
.
.
Haiii ibu2 yg menyusu di luar sana..dr SUSU kambing ni banyak khasiat dia untuk ibu2 yang perlukan zat untuk bayi anda. πŸ‘ΆπŸ‘Ά
.

Kadang kita sebagai ibu2 ni makan pun x menentukan.. Kesiannlah kat baby menyusu beriya iya minum susu tapi air susu ibu tak cukup.
.
.
Alhamdullilah testimoni diri sendiri.. Anak pun da x kerap demam.. X kerap selsema.. Syukur sgt2..bukn setakat sy je.. Feedback dr pengguna dr beauty pun bg feedback yg baik.. πŸ‘πŸ‘.sebab ank dapt khasiat dr susu kambing ni..nk ank sihat, anda pun sihat jom dptkan..dr sy.. 😍😍

  #susukambing #drbeauty #sihatdalamsihatluar

Berminat? Boleh hubungi Zizanazie Aqil

No photo description available. 


Susah atau Senang. Lebih baik Sederhana.


"Kesusahan hari ini tidak bererti kita tidak boleh hidup senang pada masa hadapan. Kesenangan hari ini tidak menjamin kita tidak akan hidup susah di masa hadapan. Belajarlah hidup dalam kesederhanaan.."


Hidup mewah macam mana pun takkan rasa cukup kalau tidak ada rasa SYUKUR..
Hidup susah macam mana pun akan rasa cukup kalau ada rasa SYUKUR..

 

 


Monday, 11 March 2019

Perlawanan 11 Mac 2019

Alhamdulillah menang 2-1









Rahsia Kejayaan

"Kejayaan #sebenarnya diri kita pada hari ini adalah berkat doa Ibu & Ayah. Ibu & Ayah kita je yang tak putus-putus nak melihat kita berjaya. Ucapkan "Terima Kasih Ibu & Ayah.."
 


Papa doakan Insyirah berjaya di dunia & akhirat. Amin..



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...