Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2014

Manchester City masuk FINAL futsal!!

Manchester City masuk FINAL futsal? Jabatan ejulz ada buat pertandingan futsal. Team ejulz guna nama Manchester City.. eHe. Dari pagi tadi main hingga ke petang.. letih badan ni.. kalau ada orang tolong urutkan mesti sedap.. hehe Perlawanan pertama kami melawan team Barcelona.. Tengok player2 Barcelona memang cuak.. Memang rasa akan kalah.. Tapi main bermati2an.. Alhamdulillah ejulz dapat skor sebijik.. gol kemenangan.. hehe Perlawanan kedua kami melawan team Real Madrid.. Player2 ni lagi mantap2.. Diorang ni pun menang perlawanan pertama.. Main bermati2an lwn diorang ni.. Kali ni member ejulz skor sebijik. gol kemenangan.. kami menang kecik je.. Kemenangan kali ni meletakkan kami ke semi final.. Semi final kami jumpa team Arsenal.. Team pilihan.. Susah nak kalahkan diorang ni.. Keputusan berakhir 0-0.. Perlawanan diteruskan dengan penalti.. Alhamdulillah ejulz dapat skor gol kemenangan.. Esok FINAL.. Yeayy! *Doakan kemenangan team ejulz esok k.. ^_^

Cuti-cuti GIVE AWAY

Jom jin GA ni.. ^_^ Klik banner jika nak join k.. Fiza akan bercuti di LANGKAWI .. HEhE

akhir pasti KEBAHAGIAAN..

Perjalanan hidup ini telah 'ditulis'.. Ada kalanya kita merasakan keperitan.. Ada kalanya kita merasakan ketenangan.. Semuanya telah ditentukan.. Di setiap 'episod' kehidupan.. Pasti ada liku-liku yang perlu ditempuhi.. Pasti ada halangan yang perlu dirintangi.. Itulah namanya UJIAN.. Di setiap 'episod' kehidupan.. Pasti ada saat-saat 'kemanisan'.. Pasti ada kenangan yang mencuit hati.. Itulah namanya MEMORI INDAH.. Percayalah.. Setiap UJIAN yang diberikanNya.. Pasti diakhiri dengan KEBAHAGIAAN jika hati sentiasa bersamaNya..

MINI GIVEAWAY : SIAPA NAK SOTONG?

Kawan2, jom ramai2 join mini GA ni.. Bila sebut pasal sotong ni teringat ejulz masa mencandat sotong kat Terengganu tahun lepas.. memang pengalaman yg menarik.. hehe Ni bukti Print Screen.. hehe

Posmen 'tangan panjang' ?

Takde perkataan yg dapat menggambarkan perasaan ejulz bila dapat tahu bertuah dlm satu Give Away. Syukur sangat2. Bukan selalu dapat menang ni.. hehe.. Apa kene mengena menang GA dengan Posmen 'tangan panjang'? Bukan niat ejulz nak memburuk2kan posmen. Ejulz tahu kebanyakan posmen2 ni menjalankan tugas dengan amanah dan dedikasi.. Tapi kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Ada segelintir yang tidak bertanggungjawab tidak menghantar barang2 ke destinasi yg sepatutnya. Kalau nak fikir logik, dari awal hingga akhir proses pengeposan barang/surat x jatuh ke tangan orang lain. Kakak ejulz kata tadi posmen tinggalkan surat depan rumah. Kakak ejulz terus ambik surat tu sebelum posmen tu pegi jauh. Masih nampak lagi posmen tu masa kakak ejulz ambik surat tu. Jadi, xde la pihak ketiga yg gatal tangan ambik barang dlm sampul tu. Bila kakak ejulz tgk surat tu dah koyang kat belakang dan xde apa2 dlm tu.. Ermmm.. sabar je laa s ebab bila ejulz search google banyak lagi kes

Nothing to do

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Cewahhhh.. tajuk entri x boleh blahh.. haha.. nampak kelam kelibut bahasa inggeris di situ.. hehe.. Hujung minggu, hari beristirehat.. Xde apa2 aktiviti.. Dengan cuaca yang x berapa elok di luar sana, ejulz rasa malas nak keluar.. Duduk rumah layan blog, fb, tv, game dll.. hehee Malam ni Sarawak menentang Lions.. Harap2 Sarawak dapat menang walaupun pemain ramai injurt.. Dan jangan lupa doakan keselamatan  mereka yg ada dalam pesawat MH370.. Tolong ejulz klik SINI dan SINI .. tQ Ok, nak BW jap.. ^_^ 

GA Mac 2014 by Emas Putih

Assalamualaikum Sila tekan banner di atas jika nak join. SENARAI HADIAH GA Mac 2014 by Emas Putih ini dianjurkan oleh Emas Putih dan disponser oleh Emas Putih , Zara Nurhaidah , Pa Ly , Ayuinsyirah , Yanty Lee , Amirul , Khai  Artzfar , Eunice GM , Hawa Syazana , Jason Statham , Nurul , Syan Neesa , Mahamahu , Belog Santai , Freddy , Yang baik , Diyani Hani , Nor Amirah , Shida Radzuan , Norliyana Khai , Ct Aman , Hazirah , Refubee Pretzel , Dyba Gula-gula , Suana Zhar dan Syarifah Syahirah

Awesome Giveaway by Badlishah Azman

Jom join ramai2.. ^_^ Banyak hadiah menarik.. :) Tambah kenalan di sini.. Nak join? Klik banner k. _________________________________________________________________ Tolong klik SINI , SINI & SINI k.. tQ

SAYA NAK MENANG PANDORA

Jom join GA ni ramai2.. ^_^ Klik banner k.. ________________________________________________________________ Tolong klik SINI , SINI , dan SINI k.. tQ

Give Away Birthday Akiff

Hepy bday Akiff.. Semoga panjang umur, sihat selalu dan jadi anak yg soleh.. ^_^

Kisah lilin

Ada seorang gadis menyewa rumah bersebelahan dengan rumah seorang ibu miskin dengan 2 anak.Satu malam tiba-tiba bekalan elektrik terputus dgn bantuan cahaya handphone gadis itu ke dapur mahu mengambil lili n,  tiba-tiba ada yg mengetuk pintu... Ternyata seorang anak miskin yang disebelah rumahnya!!! Anak itu bertanya dengan risau:   "Kakak, ada lilin tidak?" Gadis itu berfikir :   "JANGAN PINJAMKAN" nanti jadi satu kebiasaan utk terus-terusan meminta. Maka si gadis menjawab : "TIDAK ADA!!" Lalu si anak miskin berkata riang :   "Saya sudah agak kakak tidak ada lilin, ini ada 2 lilin saya bawakan untuk kakak, Kami khuatir karena kakak tinggal sendirian dan tidak ada lilin.  "Si gadis merasa bersalah, dalam linangan airmata, dia memeluk anak kecil itu erat-erat.... Jangan menilai keburukan orang lain hanya kerana mereka kelihatan MISKIN / TIDAK MAMPU. Ingat! kekayaan tidak bergantung seberapa banyak yg kita PUNYA, tetapi seberapa kita MAMP

JigSAW Puzzle

Jom usha barang AKAMIKA.. Main susun2 puzzle bersama anak2.. Bila siap tgk gambar kita @ family kat situ, seronok kan? Berminat nak tempah? Roger tokey kat SINI ..

Awesome Giveaway by FatinDiana

Jom join GA ni.. Jom join ramai2.. ^_^ Makan roti dengan kaya, Harap2 kali ni berjaya..

Power Of SEDEKAH

Assalamualaikum dan selamat malam. Lama dah ejulz x berceloteh panjang. Takut korang bosan pulak dengan celoteh ejulz.. hehe. Ok, malam ni ejulz nak story pasal SEDEKAH.. Mungkin ada antara kita was2 nak bagi sedekah jika didatangi oleh adik2, abg2, kakak2, pakcik2, makcik2 atau siapa saja ketika kita sedang makan kat kedai makan kan? Nak selamat dari perasaan was2 baik sedekah di surau2 atau masjid2. Nak dijadikan cerita, ejulz ada terbaca satu artikel/kisah yang dikongsi kawan ejulz melalu aplikasi Whatsapp . Cerita tentang seorang hamba Allah yang hadir ke satu seminar yang hanya mampu dihadiri oleh jutawan2 dan hartawan2. Mana taknya, yuran ke seminar tu memang mahal. Hanya golongan kaya yang mampu hadir. Di situ dia ambil peluang bertanya rahsia kepada jutawan2 yang ada. Rahsia yang dikongsikan adalah banyakkan bersedekah. "More you give, more you get back" .. Dan apa yang dinasihatkan oleh jutawan tu adalah sedekahlah duit yang paling besar yang ada dalam dompet. M

Mutiara Kata : Imam Hasan Al-Banna [1]

Tolong klik SINI , dan SINI .. tQ..

SHAKLEE

CAPTION GAMBAR :- Sempena promosi ESP ni... [ TESTIMONI] >> Set kecantikan Shaklee Gambar No.1 - Awl tahun 2013,punca gara2 salah pakai produk.Dah mcm2 produk saya cuba utk hilangkan jerawat,tapi sayang,jerawat makin menjadi2. Gambar No.2 Pertengahan tahun 2013,saya cuba produk shaklee.Selepas 2-3 bulan mcm tu la(Tak berapa nak ingat)dgn pengambilan ESP+Alfalfa+Vit E. Jerawat mula kering. Gambar No.3 - Parut makin pudar. Gambar No.4 - Anda nilaikan sendiri hehehe.... Note: Gambar takde nak edit2 ye.camera2 360 tu semua takde.Ini gambar real ye . I LIKE SHAKLEE ~ CREDIT to Pn.Ema ~ SHAKLEE SID Berminat? Boleh hubungi ejulz k.. ^_^

Giveaway [1] : FanPage Publishing by yanapinkblossom.blogspot

Jom join GA ni.. ^_^ Klik banner jika nak join k..

Senarai Pengomen Tegar Februari 2014 dan Bloglist Mac 2014

Pengomen Tegar Februari 2014 Bil Blog Jumlah Komen 1. http://kakitravelkhairuddin.blogspot.com/ 18 2. http://angellovesoldier.blogspot.com/ 18 3. http://norainirahman.blogspot.com/ 8 4. http://pinkylaptop.blogspot.com/ 7 5. http://ourmemoria.blogspot.com/ 7 6. http://sweetyzhanieyz83.blogspot.com/ 6 7. http://ainimrashihah.blogspot.com/ 4 8. http://dzureendarwis.blogspot.com/ 4 9. http://www.babyaimacomel.com/ 4 10. http://umikasum.blogspot.com/ 3 Terima kasih diucapkan kepada yang setia komen dan meninggalkan jejak di blog ejulz yang x seberapa ni.. tQ

Happy Life Shoppe

Dapatkan tudung2 yang cantik kat sini.. Ada tutorial2 sekali.. usha jgn x usha.. ^_^ Klik SINI ..