Iklan

My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger

Thursday, 27 March 2014

Manchester City masuk FINAL futsal!!

Manchester City masuk FINAL futsal? Jabatan ejulz ada buat pertandingan futsal. Team ejulz guna nama Manchester City.. eHe. Dari pagi tadi main hingga ke petang.. letih badan ni.. kalau ada orang tolong urutkan mesti sedap.. hehe

Perlawanan pertama kami melawan team Barcelona.. Tengok player2 Barcelona memang cuak.. Memang rasa akan kalah.. Tapi main bermati2an.. Alhamdulillah ejulz dapat skor sebijik.. gol kemenangan.. hehe

Perlawanan kedua kami melawan team Real Madrid.. Player2 ni lagi mantap2.. Diorang ni pun menang perlawanan pertama.. Main bermati2an lwn diorang ni.. Kali ni member ejulz skor sebijik. gol kemenangan.. kami menang kecik je.. Kemenangan kali ni meletakkan kami ke semi final..

Semi final kami jumpa team Arsenal.. Team pilihan.. Susah nak kalahkan diorang ni.. Keputusan berakhir 0-0.. Perlawanan diteruskan dengan penalti.. Alhamdulillah ejulz dapat skor gol kemenangan..

Esok FINAL.. Yeayy!

*Doakan kemenangan team ejulz esok k.. ^_^

Sunday, 23 March 2014

Cuti-cuti GIVE AWAY


Jom jin GA ni.. ^_^

Klik banner jika nak join k..



Fiza akan bercuti di LANGKAWI..

HEhE

akhir pasti KEBAHAGIAAN..

Perjalanan hidup ini telah 'ditulis'..
Ada kalanya kita merasakan keperitan..
Ada kalanya kita merasakan ketenangan..
Semuanya telah ditentukan..

Di setiap 'episod' kehidupan..
Pasti ada liku-liku yang perlu ditempuhi..
Pasti ada halangan yang perlu dirintangi..
Itulah namanya UJIAN..

Di setiap 'episod' kehidupan..
Pasti ada saat-saat 'kemanisan'..
Pasti ada kenangan yang mencuit hati..
Itulah namanya MEMORI INDAH..

Percayalah..
Setiap UJIAN yang diberikanNya..
Pasti diakhiri dengan KEBAHAGIAAN
jika hati sentiasa bersamaNya..



Saturday, 22 March 2014

MINI GIVEAWAY : SIAPA NAK SOTONG?


Kawan2, jom ramai2 join mini GA ni.. Bila sebut pasal sotong ni teringat ejulz masa mencandat sotong kat Terengganu tahun lepas.. memang pengalaman yg menarik.. hehe

Ni bukti Print Screen.. hehe





Friday, 21 March 2014

Posmen 'tangan panjang' ?

Takde perkataan yg dapat menggambarkan perasaan ejulz bila dapat tahu bertuah dlm satu Give Away. Syukur sangat2. Bukan selalu dapat menang ni.. hehe..

Apa kene mengena menang GA dengan Posmen 'tangan panjang'?

Bukan niat ejulz nak memburuk2kan posmen. Ejulz tahu kebanyakan posmen2 ni menjalankan tugas dengan amanah dan dedikasi.. Tapi kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Ada segelintir yang tidak bertanggungjawab tidak menghantar barang2 ke destinasi yg sepatutnya.

Kalau nak fikir logik, dari awal hingga akhir proses pengeposan barang/surat x jatuh ke tangan orang lain. Kakak ejulz kata tadi posmen tinggalkan surat depan rumah. Kakak ejulz terus ambik surat tu sebelum posmen tu pegi jauh. Masih nampak lagi posmen tu masa kakak ejulz ambik surat tu. Jadi, xde la pihak ketiga yg gatal tangan ambik barang dlm sampul tu. Bila kakak ejulz tgk surat tu dah koyang kat belakang dan xde apa2 dlm tu.. Ermmm.. sabar je laa sebab bila ejulz search google banyak lagi kes2 kecuaian ni berlaku yang melibatkan ribuan ringgit pun ada. Antaranya :








Saturday, 15 March 2014

Nothing to do

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Cewahhhh.. tajuk entri x boleh blahh.. haha.. nampak kelam kelibut bahasa inggeris di situ.. hehe.. Hujung minggu, hari beristirehat.. Xde apa2 aktiviti.. Dengan cuaca yang x berapa elok di luar sana, ejulz rasa malas nak keluar.. Duduk rumah layan blog, fb, tv, game dll.. hehee

Malam ni Sarawak menentang Lions.. Harap2 Sarawak dapat menang walaupun pemain ramai injurt..



Dan jangan lupa doakan keselamatan  mereka yg ada dalam pesawat MH370..

Tolong ejulz klik SINI dan SINI.. tQ



Ok, nak BW jap.. ^_^ 

Sunday, 9 March 2014

GA Mac 2014 by Emas Putih

Assalamualaikum

Sila tekan banner di atas jika nak join.




Awesome Giveaway by Badlishah Azman


Jom join ramai2.. ^_^

Banyak hadiah menarik.. :)

Tambah kenalan di sini..

Nak join? Klik banner k.


_________________________________________________________________

Tolong klik SINI, SINI & SINI k.. tQ





SAYA NAK MENANG PANDORA


Jom join GA ni ramai2.. ^_^

Klik banner k..


________________________________________________________________


Tolong klik SINI, SINI, dan SINI k.. tQ




Saturday, 8 March 2014

Give Away Birthday Akiff


Hepy bday Akiff.. Semoga panjang umur, sihat selalu dan jadi anak yg soleh.. ^_^


Kisah lilin


Ada seorang gadis menyewa rumah bersebelahan dengan rumah seorang ibu miskin dengan 2 anak.Satu malam tiba-tiba bekalan elektrik terputus dgn bantuan cahaya handphone gadis itu ke dapur mahu mengambil lilin, tiba-tiba ada yg mengetuk pintu... Ternyata seorang anak miskin yang disebelah rumahnya!!! Anak itu bertanya dengan risau: 
"Kakak, ada lilin tidak?" Gadis itu berfikir :  
"JANGAN PINJAMKAN" nanti jadi satu kebiasaan utk terus-terusan meminta. Maka si gadis menjawab : "TIDAK ADA!!" Lalu si anak miskin berkata riang :  
"Saya sudah agak kakak tidak ada lilin, ini ada 2 lilin saya bawakan untuk kakak, Kami khuatir karena kakak tinggal sendirian dan tidak ada lilin. 
"Si gadis merasa bersalah, dalam linangan airmata, dia memeluk anak kecil itu erat-erat.... Jangan menilai keburukan orang lain hanya kerana mereka kelihatan MISKIN / TIDAK MAMPU. Ingat! kekayaan tidak bergantung seberapa banyak yg kita PUNYA, tetapi seberapa kita MAMPU untuk BERBAHAGI kepada mereka yang TIDAK MAMPU.Miskin bukan bererti tidak PUNYA APA-APA dan KAYA bukan bererti PUNYA SEGALANYA. KAYA sebenar ialah KAYA HATI..

Renung2 dan fikir2 kan bersama

*Cerita ni ejulz copy paste.. Memang menyayat hati bila ejulz baca.. sedih :(

Thursday, 6 March 2014

JigSAW Puzzle

Jom usha barang AKAMIKA..



Main susun2 puzzle bersama anak2.. Bila siap tgk gambar kita @ family kat situ, seronok kan?

Berminat nak tempah? Roger tokey kat SINI..




Awesome Giveaway by FatinDiana

Jom join GA ni..



Jom join ramai2.. ^_^


Makan roti dengan kaya,
Harap2 kali ni berjaya..



Tuesday, 4 March 2014

Power Of SEDEKAH

Assalamualaikum dan selamat malam. Lama dah ejulz x berceloteh panjang. Takut korang bosan pulak dengan celoteh ejulz.. hehe. Ok, malam ni ejulz nak story pasal SEDEKAH.. Mungkin ada antara kita was2 nak bagi sedekah jika didatangi oleh adik2, abg2, kakak2, pakcik2, makcik2 atau siapa saja ketika kita sedang makan kat kedai makan kan? Nak selamat dari perasaan was2 baik sedekah di surau2 atau masjid2.

Nak dijadikan cerita, ejulz ada terbaca satu artikel/kisah yang dikongsi kawan ejulz melalu aplikasi Whatsapp. Cerita tentang seorang hamba Allah yang hadir ke satu seminar yang hanya mampu dihadiri oleh jutawan2 dan hartawan2. Mana taknya, yuran ke seminar tu memang mahal. Hanya golongan kaya yang mampu hadir. Di situ dia ambil peluang bertanya rahsia kepada jutawan2 yang ada. Rahsia yang dikongsikan adalah banyakkan bersedekah. "More you give, more you get back".. Dan apa yang dinasihatkan oleh jutawan tu adalah sedekahlah duit yang paling besar yang ada dalam dompet. Mungkin ada yang pernah baca kisah ni kan?

Mengambil ikhtibar dari cerita ni, ejulz pun cuba amalkan iaitu sedekah nilai terbesar yang ada dalam dompet. Ejulz bukanlah orang kaya yang selalu ada duit besar2 dlm dompet.. heHe. Jumaat lepas ejulz sedekah RM10. Tu je nilai yang terbesar dlm dompet ejulz ketika tu. Sambil berdoa agar duit tu digunakan untuk kebaikan masjid dan semoga Allah gantikan duit tu dengan rezeki yang lebih luas.

Pada malamnya, kakak ejulz minta tlg ejulz transfer duit ke akaun kawannya. Alangkah terkejutnya ejulz bila melihat baki akaun bertambah RM8++.. RM8++ datang dari sumber yang ejulz x pernah sangka. Syukur Alhamdulillah.

Apa yang ejulz boleh kongsikan kat sini :

* Jangan tinggal solat
* Jangan lupa bagi duit kat mak ayah bila dpt rezeki lebih / gaji walaupun sedikit
* Amalkan solat sunat dhuha
* Amalkan bersedekah

Insyaallah akan murah rezeki.

*Ejulz nak minta maaf sekiranya ada yang x suka dengan cerita ejulz ni.. Ejulz tahu jika bersedekah seelok2nya jangan bagitau sesiapa. Bukan tujuan ejulz nak bermegah, menunjuk2 atau berbangga diri, cuma nak kongsi apa yang betul2 berlaku pada diri ejulz.. Selalu baca je kisah2 macam ni..  ejulz berharap cerita ni akan dapat jadi ikhtibar kepada kita semua termasuk diri ejulz sendiri dan peransang kepada kita untuk bersedekah. Teringat dengan kata2 jutawan kepada hamba Allah yg ejulz baca sebelum ni, "Kau sedekah je duit yg paling besar yg ada dalam dompet kau. Kau akan tengok keajaibannya nanti.."



Monday, 3 March 2014

Mutiara Kata : Imam Hasan Al-Banna [1]


Tolong klik SINI, dan SINI.. tQ..




SHAKLEE


CAPTION GAMBAR :- Sempena promosi ESP ni... [ TESTIMONI] >> Set kecantikan Shaklee Gambar No.1 - Awl tahun 2013,punca gara2 salah pakai produk.Dah mcm2 produk saya cuba utk hilangkan jerawat,tapi sayang,jerawat makin menjadi2. Gambar No.2 Pertengahan tahun 2013,saya cuba produk shaklee.Selepas 2-3 bulan mcm tu la(Tak berapa nak ingat)dgn pengambilan ESP+Alfalfa+Vit E. Jerawat mula kering. Gambar No.3 - Parut makin pudar. Gambar No.4 - Anda nilaikan sendiri hehehe.... Note: Gambar takde nak edit2 ye.camera2 360 tu semua takde.Ini gambar real ye . I LIKE SHAKLEE ~ CREDIT to Pn.Ema ~ SHAKLEE SID



Berminat? Boleh hubungi ejulz k.. ^_^

Sunday, 2 March 2014

Giveaway [1] : FanPage Publishing by yanapinkblossom.blogspot

Jom join GA ni.. ^_^


Klik banner jika nak join k..

Senarai Pengomen Tegar Februari 2014 dan Bloglist Mac 2014

Pengomen Tegar Februari 2014

Bil
Blog
Jumlah
Komen
1.
18
2.
18
3.
8
4.
7
5.
7
6.
6
7.
4
8.
4
9.
4
10.
3



Terima kasih diucapkan kepada yang setia komen dan meninggalkan jejak di blog ejulz yang x seberapa ni.. tQ

Happy Life Shoppe

Dapatkan tudung2 yang cantik kat sini.. Ada tutorial2 sekali.. usha jgn x usha.. ^_^




Klik SINI.. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...