Skip to main content

Posts

Showing posts from June, 2011

Tahniah Malaysia!!!

Tahniah kepada pemain2 bola sepak kebangsaan Malaysia.. Harimau Malaya mengalahkan Taiwan 2-1 pada perlawanan pertama Kelayakan Piala Dunia Zon Asia di Stadium Nasional Bukit Jalil semalam.. Semangat yang ditunjukkan oleh para pemain memang meyakinkan penonton utk memenangi perlawanan malam tadi.. Pasukan Harimau Malaya perlu lebih tenang apabila berada di dalam gelanggang.. Dengan ketenangan semestinya skuad Harimau Malaya mampu membuat serangan2 yg mampu membolosi gawang gol lawan.. Bak kata Bintang Uruguay ,Diego Forlan, kunci kejayaan Uruguay di Copa America bergantung kepada ketenangan pemain menghadapi saingan.. Dan yang paling mengharukan apabila penyokong sama2 bangun menyanyikan lagu kebangsaan.. Semangat sebegini laa yang patut dikekalkan bagi memastikan skuad Harimau Malaya terus maju di hadapan.. kerana dengan sokongan penyokong jugak laa memberi semangat kepada para pemain.. tak dapat dibayangkan kalau stadium bukit jalil malam tadi penuh.. 3/4 stadium dah cukup menghang

Rinduuuuuuuuu..

Salam buat akak2, abg2 n adik2 blogger.. dah lama rasanya x berblog.. jgn tanya ejulz pulak kenapa x berblog sejak kebelakangan ni.. heHe.. tp ejulz nak jawab jugak.. heHe.. mungkin bz, mungkin bnyk assignment, mungkin bnyk aktiviti lain dan mungkin XDE IDEAA.. HEhE.. @ mungkin sejak mengenalinya ejulz lbh bnyk meluangkan masa bersamanya.. heHe walau apa pun, ejulz tetap rinduuu kat korang sume.. rindu nak dengar cite korang.. rindu nak dengar pendapat korang.. rindu dengan contest2.. rindu dengan segmen2..dan yang paling ejulz rindu, rindu dengan gelak tawa korang.. heHe. ejulz nak ucapkan terima kasih kerana sudi menemani ejulz sepanjang ejulz berblog.. korang laa kawan yg bnyk memberi kata semangat kpd ejulz dlm menempuh titian kehidupan ini.. :) tapi diatas kesibukan yg melanda sejak kbelakangan ni, ejulz dah jarang berblog.. jarang buat entry.. xtau la ada org sudi ke x jenguk blog ejulz yg x berapa nk cantik ni sepanjang ejulz x berblog..  heHE... ape2 pun.. harap2 kali ni leb

Giveaway | Cik Bambam nak minta TOLONG!

waaa.. cik bambams ada GA laa.. nak join laa.. hiHi.. sory lambat.. ni dia banner cik bambams.. syarat2nya adalah: 1. Tepek banner di atas nie dekat entry korang dan link kan. Sidebar suka ati.. :) 2. Follow or tidak.. depends..tapi korang kena hup to date lar ngan adiah nanti..yer dak? (kan sinikal ayat nie?cakap jek ar suh follow..hahahah) 3. Tell your family and friends to ‘Like’ us on Facebook ( http://www.facebook.com/churpchurp ) 4. Dah klik LIKE kat fan page Churp Churp tuh.. korang klik lar LIKE kat pic dennn! :P http://apps.facebook.com/promotionshq/contests/125992/voteable_entries/23236409?ogn=facebook 5. Tag lar kawan masing-masing (optional) tamat pada 13 Jun tepat jam 11.59 malam! nak tag: zOeY zAu YaH nawal addina GUD LUCK YA CIK BAMBAMS.. :) hadiah2nya? korang tengok la sendiri kat sini ..  

KISAH BENAR : Anak2 akhir zaman

"Dan kami perintahkan kepada manusia (berbuat baik) kepada kedua ibu bapanya, ibunya telah mengandungkannya dalam keadaan lemah yang bertambah-tambah, dan menyusukannya dalam masa dua tahun. Bersyukurlah kepada-Ku dan kepada kedua ibu bapamu, hanya kepada -Ku-lah tempat kembalimu "(Luqman:14) MUJIB (bukan nama sebenar) semakin gusar. Anak gadisnya, Julie (bukan nama sebenar) sering pulang lewat ke rumah. Dia juga sudah tidak berminat untuk belajar sehingga memaksa Mujib menghentikannya daripada sekolah. Puas dia menegur dan memarahi anaknya itu tetapi ia berlalu bagaikan mencurah air di daun keladi, masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri. Lebih membimbangkan, apabila beberapa orang rakan sekerjanya memberitahu yang mereka pernah terserempak dengan Julie di salah sebuah pusat hiburan di Bukit Bintang. Menurut mereka, pakaian Julie ketika itu sangat seksi dan sedang berpelukan dengan lelaki bukan Melayu. Walaupun jauh di sudut hatinya Mujib tidak mahu mempercayai ka

Ramai betul awek cun arini...

berblogging sambil layan lagu jiwang jap.. heHe. Lagu pilihan arini adalah: PELENGKAP HIDUPKU - Eren (feat. Romi) Aku Bagai Laut Tak Bertepi Dan Tak Berkarang Aku Bagai Bintang Yang Tak Di Temani Malam Melihat Dirimu Ada Senyum Canda Dan Tawa Yang Membuat Aku Tak Ingin Pergi Dari Mu Teringat Janji Lama Mu Kepada Ku Teringat Aku Teringat Teringat Saat Kau Masih Ada Di Sini Temani Ku Sepanjang Hari Bila Kau Pergi Jauh Ingatlah Aku Bila Ku Di Samping Mu Peluk TubuhkU Bila Kau Rindu Aku Panggil Namaku Ku Datang Menemui Mu Kau Peluk Erat Jasadku Jangan Lepaskan Tetaplah kau dsini arungi malam Karena Hanya Dirimu Belahan Jiwa Pelengkap Ku Di Dunia Aritu ejulz ada minta pendapat rakan blogger, aktiviti yg berfaedah yg boleh dibuat pada masa lapang.. klik sini .. bukan apa, ejulz dah boring dgn aktiviti harian ejulz.. asyik buat benda yg sama je.. heHe Arini ejulz dah jumpa satu aktiviti yg ada faedahnya.. ejulz pegi seremban awal pagi..  sanggup keluar rumah awal pagi semata2 nak pe

PEMAKLUMAN KEPADA PELAJAR TAJAAN JPA DI UITM (DIPLOMA) –PROGRAM IJAZAH DALAM NEGARA 1 (PIDN1/2011)

Pelajar tajaan JPA di UiTM (Diploma) di bawah PIDN1/2011 dikehendaki menghantar dokumen perjanjian (3 salinan) dan Borang Setuju Terima /Lampiran B (2 salinan) yang telah lengkap ke Pejabat Hal Ehwal Pelajar (HEP) di kampus cawangan masing-masing sebelum 5/6/2011 (Ahad).   Kegagalan untuk menghantar dokumen pada tarikh yang ditetapkan akan menyebabkan kelewatan bayaran biasiswa kepada pelajar. Sebarang pertanyaan sila hubungi 03-8885 3393/3061 atau emel ke suzianti.zainal@jpa.gov.my  atau hasaliza.nawi@jpa.gov.my .   p/s: ejulz nak ucapkan semoga berjaya kepada adik2 yg bakal melanjutkan pelajaran di menara gading.. Teruskan usaha dan jadikan ibu bapa sbg sumber inspirasi untuk terus berjaya dalam pelajaran.. gud luck.. :)

Asyik main je!! buat la keje berfaedah sikit!!!

Dulu masa kita kecik2, selalu dengar org2 tua kita @ kakak2 @ abang2 kita nasihatkan kita supaya buat keje berfaedah.. Jangan asyik nak main je keje.. Dan ejulz percaya, korang pun mesti selalu nasihatkan anak2 korang, adik2 korang supaya buat keje berfaedah.. Banyakkan belajar dari bermain.. betul x? Tapi bagi ejulz, dengan usia yg sudah meningkat naik (mesti la meningkat naik.. ada ke usia meningkat turun?.. heHe) ejulz banyak main2 dari buat keje berfaedah.. ejulz laa k, korang ejulz xtau.. heHe. Aktiviti banyak dihabiskan dengan fb, blog, tgk muvie, boling, futsal, jalan2 (kadang2 xtau arah tuju.. heHe).. Dan 50% kehidupan seharian di masa lapang banyak habis dengan main game je (PS2).. macam budak2 x aktiviti ejulz.. haHa Kalo kecik2 dulu asyik main game je, memang kene marah mak.. maklum laa bil elektrik naik gara2 ejulz main game je.. heHe.. sekarang bila dah makan, minum, bil elektrik, bil air, rumah ditanggung sendiri, hidup dah bebas, dah xde org nak membebel kat kita supay

Kesan Tak Baca Bismillah

DICERITAKAN OLEH SEORANG PEMBACA (TOK DAHAMAN) YG TINGGAL DI KG SIDAM, KEDAH KPD MAJALAH IKTIBAR. Menurut apa yg diceritakan oleh Tok Dahaman, suatu hari katanya, dia bersama isterinya berjalan hendak kenduri kahwin di hujung kampung. Malangnya, ketika itu hujan turun dengan lebatnya. Maka terpaksalah mereka menunggu hujan berhenti. Apabila hujan reda, ketika itu jam menunjukkan pukul 1.00 tghhari, tiba di suatu simpang jalan, mereka terdengar suara tangisan kanak-kanak. Setelah dilihat sekeliling, didapati 3 orang kanak-kanak tanpa pakaian menangis di tepi sebatang pokok besar yang telah tumbang. Kata Tok Dahaman, dia sungguh hairan, siapa pula yg meninggalkan anak dalam keadaan begitu? Tetapi, dia mula syak bahawa budak-budak tiu bukanlah manusia biasa kerana didapatinya mereka berkepala botak, berperut buncit, mata besar dan telinganya pula capang dan tajam. Sementara itu, jari-jari tangannya amat panjang begitu juga jari kaki. Walau bagaimanapun, Tok Dahaman bertanya juga apa seb