Skip to main content

Tahniah Malaysia!!!

Tahniah kepada pemain2 bola sepak kebangsaan Malaysia.. Harimau Malaya mengalahkan Taiwan 2-1 pada perlawanan pertama Kelayakan Piala Dunia Zon Asia di Stadium Nasional Bukit Jalil semalam.. Semangat yang ditunjukkan oleh para pemain memang meyakinkan penonton utk memenangi perlawanan malam tadi..

Pasukan Harimau Malaya perlu lebih tenang apabila berada di dalam gelanggang.. Dengan ketenangan semestinya skuad Harimau Malaya mampu membuat serangan2 yg mampu membolosi gawang gol lawan.. Bak kata Bintang Uruguay ,Diego Forlan, kunci kejayaan Uruguay di Copa America bergantung kepada ketenangan pemain menghadapi saingan..

Dan yang paling mengharukan apabila penyokong sama2 bangun menyanyikan lagu kebangsaan.. Semangat sebegini laa yang patut dikekalkan bagi memastikan skuad Harimau Malaya terus maju di hadapan.. kerana dengan sokongan penyokong jugak laa memberi semangat kepada para pemain.. tak dapat dibayangkan kalau stadium bukit jalil malam tadi penuh.. 3/4 stadium dah cukup menghangatkan suasana.. memberi semangat kepada pemain.. ejulz percaya, sekiranya stadium penuh malam tadi, mungkin skuad Harimau Malaya mampu meraih lebih banyak gol..

ape2 pun mari kita sama2 doakan agar skuad kebangsaan.. skuad kebanggaan kita terus maju ke hadapan dan sekali gus layak ke Piala Dunia.. TAHNIAH MALAYSIA!!



Comments

  1. Betol:)

    Malaysia da mantap da!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. mmg laa.. harap2 Msia layak ke piala dunia.. heHe.. baru gempak..

    ReplyDelete
  4. yup .. harap² Malaysia tak cepat bangga diri. Dah lama mengidam nak tgk Malaysia masuk Piala Dunia .. yeahhhhh Malaysia boleh!!!

    oopsss terover sudaaaa ^_^

    ReplyDelete
  5. malaysia boleh ....sekarang ni dulu tak sangat kan...

    ReplyDelete
  6. semoga malaysia berjaya..

    ReplyDelete
  7. MaMa CyDa : haHa.. xpe terover.. semangat patriotik tu.. heHe

    ReplyDelete
  8. Bigdaddyz : skang ni mmg blh tahan.. dulu x brp sgt. tp dulu2 pun kuat gak zaman mokhtar dahari.. haHa

    ReplyDelete
  9. Cik TeN10 : Go!! Msia! Go! Go! Go! heHe

    ReplyDelete
  10. nawal addina : superb!! mantop!! huHu

    ReplyDelete
  11. malaysia boleh..insyaALLAH

    ReplyDelete
  12. diorang mainpun best malam tadi

    ReplyDelete
  13. liyana : MALAYSIA BOLEH!!

    ReplyDelete
  14. Ain Zulaikha : hebak sokmo.. heHe

    ReplyDelete
  15. mykhalis : memang mantop!

    ReplyDelete
  16. asroL : nanti kite gi next game lagi tau!!! ajak ramai lagi budak opis kite!!! koh koh koh

    ReplyDelete
  17. BRO_MONDAY : wajib bro.. kalo xde ape2 wajib pegi sokong msia.. x sabar pakai jersi baru.. haHa

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)