Skip to main content

Rinduuuuuuuuu..

Salam buat akak2, abg2 n adik2 blogger.. dah lama rasanya x berblog.. jgn tanya ejulz pulak kenapa x berblog sejak kebelakangan ni.. heHe.. tp ejulz nak jawab jugak.. heHe.. mungkin bz, mungkin bnyk assignment, mungkin bnyk aktiviti lain dan mungkin XDE IDEAA.. HEhE.. @ mungkin sejak mengenalinya ejulz lbh bnyk meluangkan masa bersamanya.. heHe

walau apa pun, ejulz tetap rinduuu kat korang sume.. rindu nak dengar cite korang.. rindu nak dengar pendapat korang.. rindu dengan contest2.. rindu dengan segmen2..dan yang paling ejulz rindu, rindu dengan gelak tawa korang.. heHe. ejulz nak ucapkan terima kasih kerana sudi menemani ejulz sepanjang ejulz berblog.. korang laa kawan yg bnyk memberi kata semangat kpd ejulz dlm menempuh titian kehidupan ini.. :)

tapi diatas kesibukan yg melanda sejak kbelakangan ni, ejulz dah jarang berblog.. jarang buat entry.. xtau la ada org sudi ke x jenguk blog ejulz yg x berapa nk cantik ni sepanjang ejulz x berblog..  heHE...

ape2 pun.. harap2 kali ni lebih bersemangat utk berblog.. heHe


Comments

  1. ala-ala, mcm kamiorg tak faham pulak kan, hehe. yelah , semenjak ade ehem2 kan, ---> "@ mungkin sejak mengenalinya ejulz lbh bnyk meluangkan masa bersamanya.. heHe".
    pape pun, kamiorg suke segmen ko memasak, hahahaha!!! ade lagi satu cadangan, ape kate, ko buat segmen "bila hati berkata2" plak ejul. sbb, ade kawan2 kite, yang nak tau ape pandangan lelaki tntg sesuatu pkara. mungkin ko bole jadi penasihat, ekekekkeke.

    ReplyDelete
  2. btul gk kte beruanf gebu tu
    i mean org diatas ni..

    ReplyDelete
  3. kmk rindu ktk tok!

    lamak sik nangga:)

    jadi tak aku cakap srawak?

    ReplyDelete
  4. beruang gebu : layak ke jd penasihat.. huHu.. kang jd mcm pengacara semanis kurma.. "semput.. semput.." huHu

    ReplyDelete
  5. liyana : ape yg betul nya.. ? heHe

    ReplyDelete
  6. buln 7 tok kmk mok gi sinun.
    :)

    ReplyDelete
  7. tieykah : waaaa.. penah dok sawak ka ktk? :)

    ReplyDelete
  8. aah lah dikkk .. windu tau .. akak nie lupe jugak nak singgah umah adik sbb x nampak kelibat kan ..

    lepas nie akak masukkan dlm bloglist akak .. aci ! :)

    ReplyDelete
  9. sik la

    kwn mek dak srwak

    words yg senang2 kmk taw la.

    mun yang susah,sik paham mek:)

    ReplyDelete
  10. huh ! baru muncul !

    psst , wlcome back ! ;)

    ReplyDelete
  11. hihihi. so sweet bz dgn yg tersayang. :D take care bro!

    ReplyDelete
  12. aah kak ieda.. lama gak dah x bblog ni.. br nak start balik.. heHe

    ReplyDelete
  13. tieykah : owh.. ok la ya.. mcm dah perfect jak.. mcm kwn mek biak seremban juak.. dah perfect.. heHe

    ReplyDelete
  14. nawal addina : dtg dgn penuh semangat.. heHe

    ReplyDelete
  15. ima : sweet ek.. tq sis.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)