Skip to main content

Syiling Oh Syiling..

Tengah packing barang nak pindah balik kampung tiba2 terjumpa duit syiling simpanan ejulz suatu ketika dulu dalam kotak.. campur dengan sedikit simpanan sekarang.. hehe



masih mengumpul utk simpanan kawen.. tolong isi tabung nuffnang ejulz k.. hehe ^_^

*Ejulz nak minta maaf sbb xdpt nak BW selalu sekarang ni.. tgh sibuk kemas barang rumah utk dibawa balik ke kmpg nanti. dah dapat tukar ke kampung. :)





Comments

  1. wuhuuu.. byk syiling. sama cam sy.. ska kumpul syiling. tiap kli ada baki syiling mesti msk tbng. bla pnh; smpan dlm bank

    ReplyDelete
    Replies
    1. x penah g simpan syiling dlm bank.. hehe

      Delete
  2. fiza pun still kumpul syiling.. lg banyak sbb kongsi tabung dgn suami...

    ReplyDelete
  3. Akak kumpol syiling tujuan utama utk bayar paking kat opis nih jek huehuehuheuhe

    seronotnya dpt balik ke kampung kannnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. leceh g keje kene bayar paking kan? hurmm..

      mesti la seronok.. hehe

      Delete
  4. byk syiling eh
    selamat berpindah randah
    isik tabong kwen ktk tok

    ReplyDelete
  5. wow berat tuuuu...selamat balit kg..:D

    ReplyDelete
  6. Banyknya..tk pe2 nti bleh buat untuk hantaran duit siling..hehehe

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. lama dah simpan.. ada yg terlupa dlm kotak.. bila kemas barang baru terjumpa.. hehe

      Delete
  8. wah banyak kali jaak duit syiling...hihi...
    cik akak pun biasa simpan juak...
    kah ya berik anak buah,...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. bait nya ktk kak.. kmk nak ngesor ngn anak buah.. suruh cdak semangat sikit simpan duit.. hehe

      Delete
  9. dah lama tak menabung...dulu suka..skrg,nak penuhkan 2 tabung pun payah..baru penuh 1..

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe.. slow2.. kalau penuh tabung yg kedua blh la bagi kat ejulz.. hehe.. :P

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)