Skip to main content

Ong Mali CNY

Petang tadi sempat pergi ke rumah staff ofis sambut Tahun Baru Cina.. Jarang gak la ejulz pergi ziarah menyambut perayaan ni sebab ejulz x ramai kawan berbangsa cina.. masa sekolah dulu ada laa. hehe

Kalau orang yang x biasa mungkin takut2 nak pergi.. bagi yang x biasa, jangan takut2.. Mereka faham apa yang orang melayu boleh makan dan x boleh makan.. macam tadi, staff tu siap tempah makanan dengan orang melayu.. order masakan melayu untuk kami yang beragama Islam..

Dan lebih mengharukan, ejulz dapat ANGPAU.. hehehe.. Semua tergelak.. hehe.. Apa2 pun masyarakat di sini memang 1 Malaysia.. X kira bangsa, agama dan perayaan, semua disambut bersama.. ^_^





Comments

  1. bez nya dpt ang pau. . kmk lmk x dpt ang pau tok. . hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. x pernah dpt sblm tok.. dah tua2 camtok bruk dapat.. hehe

      Delete
  2. bez nya dpt ang pau. . kmk lmk x dpt ang pau tok. . hehehe

    ReplyDelete
  3. Betul tu, masyarakat kita kan berbilang kaum

    ReplyDelete
  4. kmk xdpt angpau pon taun tok =..=

    ReplyDelete
  5. Untungnya dapat ang pow. Kamek langsong x g cney2 time CNY. Huhu.

    ReplyDelete
  6. waaa... seronoknya dapat angpow, siapa nak bagi kan..

    ReplyDelete
  7. btol tu.. bos zara pon bg angpau jg ngan zara even zara dah kawen dan staff yg lain.. dia xkesah. ttp bg jugak.. hohoho

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)