Skip to main content

k.0.s.0.n.g

Assalamualaikum semua.. harap berada dalam keadaan sihat hendaknya..
 
Maaf yer kalau ejulz dah lama x singkah blog k0rang.. line internet slow sgt.. x semangat nak BW.. dah lama dah ejulz x berceloteh dlm blog ni.. mungkin xde idea.. mungkin jugak xnak bercakap panjang2.. lbh suka bersendiri n mendiamkan diri sejak kebelakangan ni.. just suka share picture2 dgn kata2 motivasi.. utk meningkatkan motivasi diri.. menguatkan semangat yang kian lemah.. [motivasi la sgt. hehe]..
 
Mggu lepas ejulz lepak di kampung ofismate ejulz.. kat Arau, Perlis.. seronok sangat p tmpat yg x pernah pergi.. seronok jugak tgk pemandangan kpg.. gambar2? Insyaallah nnti ejulz kongsi kat sini k.. :)
 
 
 
 
 
* Di dalam satu tawa mungkin ada beribu duka di hati.. biar diri sahaja yg merasainya.. hanya berharap mereka yg disisi hepy slalu dgn senyuman yg kita berikan.. dan semestinya mendoakan kebhagiaan utk dia..

Comments

  1. la apsal tak gitau g perlis..hihi

    ReplyDelete
  2. Jalan2 dinegeri org timba pengalaman

    ReplyDelete
  3. takpe, kadang2 kita perlukan masa untuk bersendiri

    ReplyDelete
  4. Pregnancy test murah dan kualiti
    lawat blog saya:
    http://tester-kesuburan-pregnancy-murah.blogspot.com/

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)