Skip to main content

Segmen Blogger Paling Cool

Kali ni nak join segmen ni.. tapi cool ker ejulz? hehehe

Assalamualaikum . Alhamdulillah , semalam berlangsung pencarian sponsor , ramai juga , tapi ninaa terpaksa tapis beberapa orang sebab kalau boleh tak nak banyak syarat sangat kan . So . sementara menunggu Simple Giveaway yang akan tamat pada 18 Mei ini , Ninaa nak buat satu segmen , seminggu sahaja ^^
Syarat-Syaratnya ialah :
  1. Follow Blog Sponsor --> CikAkma , FatinSyaheera , Hidayah , Mimi
  2. Like --> 
  3. Follow Sini -->
  4. Buat satu entry dengan tajuk "Segmen Blogger Paling Cool"
  5. Copy Coding yang telah diberikan dan paste di HTML
  6. Pastekan URL Segmen anda di ruangan komen .
*Kalau tiada Twitter , its ok ^^


Senang je kan syarat nya :) So Hadiah-hadiahnya ialah :

  1. T-Shirt Running Man untuk seorang *saiz M
  2. Topup RM5 untuk 8 orang
  3. Topup RM10 untuk 2 orang
  4. Long Necklace untuk seorang
Lumayan tak hadiah tu ? InsyaAllah , akan ada pertambahan hadiah . Segmen ini tamat pada 11 Mei 2013 . Pemenang akan dimumkan pada hari esoknya . Klik Banner untuk join ^^


Comments

  1. Cik akak datang nak jemput Join GA cik akak...


    http://sweetyzhanieyz83.blogspot.com/2013/05/simple-giveaway-bintang-mencari-cinta.html

    ReplyDelete
  2. selamat bersegmen dik
    rajin tul ejulz nie ;)

    ReplyDelete
  3. JOM JOIN SEGMEN PERTAMA KAMEK : http://angellovesoldier.blogspot.com/2013/05/segmen-blogger-pilihan-saya-by-als.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)