Skip to main content

Salam Aidilfitri 2019

1 Syawal















2 Syawal

Balik kampung wife. Mentua buat open house. Tak sempat nak ambil gambar






3 Syawal

@opis 😂



Comments

  1. selamat hari raya kak..

    https://pemudattbc.blogspot.com/2019/06/selamat-hari-raya-2019-dari-pemudattbc.html

    ReplyDelete
  2. Selamat hari raya ejulz & famili..

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya ejulz and family :D biruuu semua orang

    ReplyDelete
  4. SELAMAT HARI RAYA ABG EJULZ

    ReplyDelete
  5. Selamat hari raya ejulz n family, lawo baju sedondon nya... jgn sedih2 ye raya ke3 dh naik kerja

    ReplyDelete
  6. Selamat hari raya ejulz dan family

    ReplyDelete
  7. warna biru ye tema tahun ni. selamat hari raya , maaf zahr dan batin

    ReplyDelete
  8. Selamat hari raya untuk ejulz sekelurga ya..maaf zahir batin..moga lebaran ini sentiasa melimpah dengan kasih sayang Allah SWT.

    ReplyDelete
  9. Selamat Hari Raya Aidilfitri kepad ejulz sekeluarga..
    Cantik bila semua sedondon warna electric blue..

    ReplyDelete
  10. Salam lebaran 1440H
    Lawo membiru

    ReplyDelete
  11. selamat hari raya aidilfitri ejulz and family

    ReplyDelete
  12. SALAM AIDILFITRI...
    wah dia team biru thn ni

    ReplyDelete
  13. Selamat Hari Raya Ejulz dan keluarga.. Wah baby girl comelnya..

    ReplyDelete
  14. selamat hari raya untuk sekeluarga

    ReplyDelete
  15. salam aidilfitri maaf zahir & batin

    ReplyDelete
  16. Salam aidilfitri. Wah sama la color tema. Tengok kat fb pun ramai member pilih color biru tahun ni. Baru nak fefeeling unik. Hahah :D

    ReplyDelete
  17. salam aidilfitri maaf zahir & batin

    ReplyDelete
  18. meski telat , selamat Hari raya , mohon maaf lahir dan bathin

    ReplyDelete
  19. Selamat Hari Raya AIDILFITRI maaf zahir batin! :)

    jemput join segmen terbaru blog saya :)

    ReplyDelete
  20. salam aidilfitri

    jemput singgah : www.cikza.com

    ReplyDelete
  21. Selamat Hari Raya ... Salam perkenalan ...

    ReplyDelete
  22. Fuhhh semua biru! Saya pakai baju tahun lepas je.

    ReplyDelete
  23. salam aidilfitri team biru...maaf zahir batin...(belated)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)