Skip to main content

Menang 3 tahun lepas, baru dapat hadiah tahun 2021


 Menang Giveaway Syawal 2018, Syawal 2021 baru dapat hadiah. Ejulz tak perasan pun ejulz menang GA ni.. hehe. Memang terbaek la Tarot. Boleh track semula pemenang yang belum dapat hadiah 3 tahun lepas.


http://tarotthefool.blogspot.com/2018/08/pemenang-pemenang-syawalgiveaway-my.html


Terima kasih Tarot. Korang boleh follow beliau..



Comments

  1. wah blogger yang amanah..tahniah!

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah~ klu dah nama rezeki, kan? tahniah gak!

    Blog | The Grey Lines Between

    ReplyDelete
  3. masing2 dah hampir lupa ya... tapi mujur dapat jugak hadiah, rezeki tu

    ReplyDelete
  4. wah rezeki tu,memang amanah betul ni.

    ReplyDelete
  5. kalau rezeki x ke mana kan?

    ReplyDelete
  6. Tahniah ejulz! rezeki tu..

    saya pernah juga menang dgn sorg blogger famos..
    dah lebih 7 tahun hahaaa..dia ckp sponsor lari jd dia xnk btggjwb so saya diam je hahaa ^_^

    ReplyDelete
  7. Tahniah. Anda menang GA yg abam kie anjurkan. Sila ke www.zukidin.com utk menuntut hadiah anda...

    ReplyDelete
  8. kalau dah rezeki tak ke mana.. tahniah ya...

    ReplyDelete
  9. dah rezeki nak lambat pun tetap ada

    ReplyDelete
  10. Eh sama la As... Tarot pun ada msg pasal hadiah ni. Alhamdulillah... btw jemput join GA As ya

    http://iammasitahsamsudin.blogspot.com/2021/07/giveaway-aku-dan-kamu.html

    ReplyDelete
  11. Rezeki tu namanya. Nasib tuan tanah GA ingat.Hu3

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)