Skip to main content

Hari ke-3 berpuasa..

Salam Ramadhan buat akak2, abg2, adik2 dan rakan2 semua.. Lama jugak ejulz dah tak menconteng kat blog ni.. arini dah masuk hari ke-3 kita berpuasa.. rasanya belum terlambat kiranya ejulz nak ucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan dan Menunaikan Ibadah Puasa.. diharap kita dapat ibadah2 sunat disamping mengerjakan ibadah puasa dengan penuh keikhlasan. Pagi tadi tazkirah berkenaan sedekah dibacakan semasa perhimpunan pagi.. semoga di bulan Ramadhan ini kita mngambil peluang untuk membantu mereka2 yg memerlukan..

[ pagi tadi sahur makan roti kosong + roti telur + milo ais.. haHa.. 3 kali sahur dah x makan nasi.. ermmm.. sedihnye.. nak balik kampungggggg.. huHu ]

Comments

  1. yerlah.. sungguh lama kamu bercuti mengupdate entry..nak kena nie..hhaha

    selamat berpuasa :)

    tadi sahur yien makan telur 3 suku jerk :)

    ReplyDelete
  2. sabar ya.:)

    amek berkat puasa di perantauan:)

    selamat berpuasa ejulz:)

    ReplyDelete
  3. biasa lah tue kalau berpuasa jauh dri family, sahur mmg serba kekurangan


    sabar yer. hee :)

    ReplyDelete
  4. alooo jangan la sedih...

    xpa...asalkan bersahur kan..;-)

    kalau duk hostel ila gitu gak...sedih wooo..huawwaw

    ReplyDelete
  5. wah ok lah tuu dikkk sedap tuu oti telur ! :) hari nie dah hari k4 kan ..

    ReplyDelete
  6. ir yien 9897 : alamak kene hukum la plak sbb x updet entry.. haha.. telur je.? heHe

    ReplyDelete
  7. tieykah : sabar la ni.. heHe.. slmt berpuasa jugak.. :)

    ReplyDelete
  8. ain nadzirah : 4 hari berturut2 sahur x mkn nasik.. :(

    ReplyDelete
  9. ILA HonEyBuNNy : sedih woooo.. :(

    ReplyDelete
  10. kak ieda, hari ke 4 pun x mkn nasik masa sahur.. :(

    ReplyDelete
  11. tiap2 hari sahur makan nasi.. jeles takkk?? jeles takkk?? kekekek

    ReplyDelete
  12. salam ramadhan ya..

    best ea berpuasa diperantauan... wahh.sedap lauk u sahur..ngehh

    ReplyDelete
  13. salam ramadhan juga untuk anda ~ anis sahur sardin je , huuu

    ReplyDelete
  14. syarifahsidrus : salam ramadhan jugak.. :)

    ReplyDelete
  15. b a m b a m ' s : huahuahua.... waaaaaa.. ejulz jelessssssss.. :(

    ReplyDelete
  16. Cik Nur Elyana : waaaaa perli ek? best mende pose kat perantauan.. makan minum x terurus.. :(

    ReplyDelete
  17. Anis izyan Abd Rahman : ok laa sardin kalo ada nasik.. :)

    ReplyDelete
  18. alah, makan nasi, telur n kicap pon best oo. hehe

    samat berpose.

    ReplyDelete
  19. cik sakdi : sahur ke 5 baru dpt makan nasik.. tu pun masak sendiri.. makan nasik ngan ayam panggang.. xde kuah.. heHe

    ReplyDelete
  20. Qaseh dalia adelia : salam ramadhan :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)