Skip to main content

Santapan Minda (7)

"Cinta yang dibasuh oleh airmata akan tetap murni dan indah sentiasa.."





*mampukah airmata memberi keindahan pada cinta? Indahkah cinta jika dibasuh dengan airmata? bagi ejulz ia hanya sia2.. mungkin ayat ni ada maksud yg tersirat..

Comments

  1. airmata yng mengalir kerana cinta Ilahi lbih murni dri airmata krna cinta manusia..tpi mudah saja kita menangis krna cinta manusia mngkin krna cinta kita lbih kuat..;-)

    ReplyDelete
  2. tak kot.
    kalau asyik bersedih je.
    macam mana nak bahgia

    ReplyDelete
  3. menangis sbb rindu, ok kali..mun menangis sbb terluka dgn cinta..harus sia2 la naa..

    ReplyDelete
  4. apakah maksudnye tu? hehe

    xperlu la menngis kalau sebab si dye dah melukakan...sia2 tu

    ReplyDelete
  5. aah sia2 ..
    ashik nangis macam mana kan
    bahagia itu dtgnya dari hati
    kalau nagis aje .. mana nak bahagia huhuh pendam .. pendam .. pendamm
    ohhhh ;)

    ReplyDelete
  6. don't always cry for ur sadness..
    always cry for ur happiness..
    (^_^)

    ReplyDelete
  7. Ye ke? Hehehe =D

    http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/aku-penat-jadi-athlete.html

    ReplyDelete
  8. untuk ejulz ;-)
    http://coratcoretkuini.blogspot.com/2012/06/5-blogger-lagisiapa-yer.html

    ReplyDelete
  9. stuju dgn kamu ! kalo bercinta asyik menangis je buat hapee..sia2 buang mase baik pegi makan lagi bagus haha

    ReplyDelete
  10. deqla menangis sbb kena mrh ngan hubby..hahahaha... ngade2 kan x leh kena mrh sikit..

    ReplyDelete
  11. puas dah menangis kerana semua tu sia-sia je ;(

    ReplyDelete
  12. bile air mate bergenang,habuk disapu bersih..
    bile cinte penuh dgn air mate,tersapu bersih jgk cinta tu..
    #tiada lagi cinta#

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)