Skip to main content

Kacang panjang masak kicap

Arini ejulz belajar satu resepi dari kawan ejulz.. dari Elfiza.. Ejulz suka masak masakan yg simple2.. hehe.. Xtau nak bagitau ape g.. tgk je la gmbr ni.. hehe

ni la kacang panjang masak kicap ejulz.. siap campur udang lagi.. hehe


ni la menu penuh ejulz arini.. walaupun x seberapa, cukup la utk dimakan org bujang cam ejulz ni.. hehehe


Nasi putih + Kacang panjang masak kicap + telur goreng (mesti ada sos cili.. ehehe) + yang paling sedap.. DURIAN.. hehehe

4 pack RM10.. hehe


Comments

  1. Uiksss...sedapnye...durian lagik...aduhh...huhuhu

    ReplyDelete
  2. YaYaNsMuM a.k.a YM : sekali skala xpe.. ni pun dah panas dah ni. hehe

    ReplyDelete
  3. terus jadi entry kt blog...nang laju...anta cgek pack durian ya ctok...=)

    ReplyDelete
  4. sedap.. tapi tak suke durian la

    ReplyDelete
  5. nyaman eh durian ya.. musim kinek tok nak.. juh juh mkn durian~! :)

    ReplyDelete
  6. wah wahhh..durian my feveret..huhuhu

    ReplyDelete
  7. Elfiza Ismail: hehehe.. abis dah.. hehe

    ReplyDelete
  8. FITRAH JAMIL : belajar la mkn.. sedap.. hehe

    ReplyDelete
  9. ♥Ismi Huda♥ : xtauk la.. rasanya blm musim kali.. hehe

    ReplyDelete
  10. ~Sweet Honesty~ : nyum.. nyumm.. hehe

    ReplyDelete
  11. Ahlam Miera Amirul Shafie : hehehehe.. sedap.. :)

    ReplyDelete
  12. xde org nak kawen ngn sy.. :(

    ReplyDelete
  13. bro,,,durian nih...geramnya aku,,, sedapppppp!!!nk1!!!!!!!!!!!!!!hehe

    ReplyDelete
  14. SHaP : semalam2 berkipas bro.. haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)