Skip to main content

Curi-curi Suka.. ^_^

Salam.. Harap semua berada dalam keadaan sihat.. Alhamdulillah ejulz pun sihat.. Curi-curi suka? Mungkin ada antara kita ni yg curi2 suka pada seseorang kan? Mungkin perkara ni berlaku sebelum ada pasangan hidup.. :) tanpa kita sedar jgak mesti ada yang curi2 suka kat kita jugak kan? hehehe.. sebelum ejulz membebel pasal curi2 suka ni, baik ejulz pergi ke tujuan asal buat entry ni.. hehe.. sebenarnya ejulz nak bagitau yang ejulz dah dapat hadiah dari Bro Eqbal Zack sebab terpilih sebagai 5 pemenang bertuah dapat novel Curi2 suka.. hehe.. Siap ada tandatangan penulis lagi..hehe.. thankz Sis Liyana Zahim.. ^_^ Beri la tunjuk ajar sikit.. nak tulis novel gak ni.. hehe





*Esok Insyaallah ayah ejulz akan pergi mengerjakan ibadah haji.. Doakan untuk ayah ejulz k.. Smoga dipermudahkan segala urusan..





Comments

  1. semoga semua urusan berjalan dengan baik di sana nanti :)

    ReplyDelete
  2. wahh beznya tahniah ejulz..;-)

    ReplyDelete
  3. tahniah ye dikk
    syok lah lepas nie baca novel ;))

    ReplyDelete
  4. Oh i've been here few years ago if im not mistaken.. Hehehe.. Glad to see u back.. Anyway semoga mendapat haji yang mabrur.. Doa sy, semoga selamat pergi dan selamat kembali.. Kirim kan salam sy pada baginda Rasulullah saw nanti.. :)

    ReplyDelete
  5. mas pon tengah curi curi suka jugak ni :p lalalaa ~

    nyway , semoga ayah mu selamat pergi dan pulang :')

    ReplyDelete
  6. Novel free~ Jeles hati. Btw, didoakan semoga dipermudahkan segala urusan haji ayah ejulz. Amin :)

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum,
    Alhamdulillah selamat sampai buku novelis Liyana Zahim. Terima kasih juga kepada beliau sebab sudi turunkan tandatangan pada setiap pemenang.
    Insyaallah ada rezeki nnt abg eq akan buat GA karya Liyana Zahim lagi. ok

    -eqbalzack-

    ReplyDelete
  8. tahniahhh... moga ayah ktk selamat menunaikan haji dan selamat kembali dgn selamat..

    ReplyDelete
  9. Tahniah dapat novel...
    Biasalah remaja pasti ada perasaan curi2 suka...hhihihi.
    Sekarang dah kahwin..suka kat wife ajer...hahahha

    ReplyDelete
  10. signature LZ ya mahal..hehe..

    semoga bapak ktk slamt pegi & slmt pulang..amin..

    ReplyDelete
  11. smoga ayah awk selamat pergi dan balik ;)

    ReplyDelete
  12. curi2 suka sape mas? hehe.. amin.. :)

    ReplyDelete
  13. Khalilah MNor : jgn jeles ek.. hehe.. amin.. :)

    ReplyDelete
  14. ~Cik Sweety~ : makseh.. tq. amin. :)

    ReplyDelete
  15. Hanif Idrus : sepatutnya dh ada gf/bf pun dh xleh nak curi2 suka kat org lain jugak.. ape lagi kalo dh kawin.. :)

    ReplyDelete
  16. Kathy Tuah : ya laa.. buku ktk jak xda sain.. hehe.. makseh.. amin.. :)

    ReplyDelete
  17. comeliness_zaty : tq.. amin.. :)

    ReplyDelete
  18. AMIN .. SEMOGA D PERMUDAHKAN SEGALA URUSAN

    ReplyDelete
  19. dEdEQ dE wIshEs : amin.. tq.. :)

    ReplyDelete
  20. Miss Volvo : sewa 20sen satu muka.. hehe :P

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)