Skip to main content

Segmen Barang Blog By Nisha


Nak join? Klik banner comel kat atas ni.. ^_^

Abg nak banner gif yang tercomel di pasaran.. hehe .. ^_^

Nasihat abg ejulz buat Nisha;

"Dalam hidup ini perlu ada KEIKHLASAN.. Ikhlas dalam melakukan semua perkara tanpa meminta balasan, Insyaallah perkara baik yang kita buat kepada orang lain kita akan dapat juga suatu hari nanti..




Comments

  1. Okay, Terima kasih sbb sudi Join segmen ni ^^ Ini dia senarai peserta. Kalau ade mase, bolehlah Bw :)

    http://hadiahbintangjatuh.blogspot.com/2013/04/senarai-peserta-segmen-barang-blog-by.html

    p/s: Abg ejulz , abg nk barang blog ape ? >< hehehe.. cer bace syarat segmen ni yg ke 3 :)

    ReplyDelete
  2. slmt bersegmen yer

    ReplyDelete
  3. ya rabnie..baru nak merayo kat belog kitak dik..hihi...lama bercuti tok..sampai tak nyempat ngan aktitivi..hihi..selamat bersegmen dik

    ReplyDelete
  4. suke .. betul tuu dik ! ;)

    ReplyDelete
  5. hda join jgk! all the best :D

    ReplyDelete
  6. selamat bersegmen! good luck ye...

    ReplyDelete
  7. hye
    dtg dr segmen yg same ^^
    http://iema90.blogspot.com/2013/04/segmen-barang-blog-by-nisha.html

    ReplyDelete
  8. Hei2 banner awk da siap. Sorrylah kalau buruk >< http://1.bp.blogspot.com/-HLKxafwNSFc/UYCI1YkYjJI/AAAAAAAABto/s5SJtZYnak8/s1600/Banner+Ejulz.gif

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)