Monday 18 November 2013

CINTA + PENGORBANAN = KEKECEWAAN

CINTA dan PENGORBANAN yang diberikan, tapi berakhir dengan KEKECEWAAN..

Pernah tak k0rang rasa statement kat atas ni? Setelah k0rang bagi cinta sepenuh hati, pengorbanan tanpa minta balasan tapi dibalas dengan kekecewaan.. Dikhianati..

Memang sakit bila dikhianati.. Tiada siapa pun di dunia ni gembira bila dikhianati.. lebih2 lagi dikhianati oleh org yg terlalu kita sayang..

Di saat itu, pasti  kesedihan yang dialami terasa pedih sangat.. Di saat itu juga diri berada dalam dilema.. pelbagai persoalan bermain di minda.. Kenapa dia mengkhianati? Kenapa dia membuatkan diri kita kecewa? Kenapa dia memberi kesedihan kepada kita sedangkan kebahagiaan yg kita curahkan?

Hanya satu yang perlu kita tahu.. "DIA tak akan beri apa yang kita hajati, tapi DIA akan beri apa yang kita perlukan. Kerana DIA lebih tahu apa yang kita lebih perlukan..."


Tolong isi tabung Ejulz k.. ^_^ SINI, SINI, SINI dan SINI..


11 comments:

  1. cm give up jer ejulz.. sbr la yer..

    ReplyDelete
  2. sabar okey? Allah want to show you something tapi awak tak nampak.. :) Ada yang terbaik diluar sana yang sememangnya ditakdirkan untuk awak..

    ReplyDelete
  3. Allah tahu apa yang terbaik buat hambaNya dan mengapa terjadinya sesuatu itu... cinta, pengorbanan, kekecewaan, kebahagiaan adalah lumrah dan fitrah kehidupan serta rencah kehidupan yang perlu dilalui setiap manusia, sebelum ada kemanisan pasti ada kepahitan dahulu, dan sebelum ada kepahitan pasti ada kemanisan dulu. macam tulah selalulnya hidup....

    ReplyDelete
  4. Allah takkan ambil sesuatu tanpa menggantikan dgn yang lebih baik :)

    ReplyDelete
  5. He knows the best. Tak perlu kita cari, biar dtg sendiri. Yeah, I know how it feels. Sakit gila. Sabar ja lahh, tauk Tuhan berik kelak ;)

    ReplyDelete
  6. relax... jgn putus asa.. sememangnya DIA lbh tahu ape yg terbaik utk kita. bersangka baiklah pada Allah yer..

    ReplyDelete
  7. cinta indah...tapi awas....hihi...:)
    bawak senyum je dik....

    ReplyDelete
  8. bena kata ktk ya
    Nya maha mengetahui
    isi tabung nuffnang sitok-darlie

    ReplyDelete
  9. Bnyak2 sabar ea bro . Pyka pnah rasa bila di khianati . Sakit dia hnya allah je yg tahu .

    ReplyDelete

Cepatnya Masa Berlalu

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat2 blogger ejulz... Harap semuanya dalam keadaan sihat.. Tak berasa hampir 4 bulan tak update...