Skip to main content

Ramadhan Pergi

Sedar x sedar dah nak hampir penghujung Ramadhan.. X lama lagi nak sambut raya pulak. Semalam kawan lama ajak teman dua g shopping raya. Tahun pertama dia beraya bergelar suami.. Jangan tanya ejulz bila pulak nak raya bergelar suami. Hehee.. Doa2kanlah utk ejulz k.

Masa teman dia g shopping tu teringin jugak nak beli brg2 raya tp rasa xda semangat nak shopping. Hehe. Mungkin xda yg bkenan di mata kot. Dengan usia dah meningkat ni baju2 raya mcm dh x penting. X macam dulu2.. Raya je mesti nak baju baru. Hehe. Tapi sepasang baju melayu baru wajib ada la. Hehe. Skang ni lbh fikirkan duit2 raya utk anak2 buah.. suka tengok diorang hepy..

Semoga Ramadhan ini lbh baik dari Ramadhan sblmnya. Semoga ibadah2 diterimaNYA..





Comments

  1. follow sini utk giveaway emas putih

    ReplyDelete
  2. betul2 . bila dah makin esaq nak beli baju raya pun takdak feel dah .. btw saya dah terima kad raya ! Tq

    ReplyDelete
  3. Saya sama alami apa yang kamu alami...
    Terasa sayu bila dah penghujung ramadhan...
    Nak raya sekrang ni pun dah tak excited...

    ReplyDelete
  4. Memang bila semakin dewasa ni, baju raya tak berapa penting sangat. Tapi wajib gak ar beli sehelai..
    Eira dah dapat kad raya..
    TQ..
    http://eiraaikawa.blogspot.com/2015/07/dapat-kad-raya-dari-ejulz.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)