Skip to main content

02.11.2018 Hari Istimewa

Alhamdulillah syukur. 02.11.2018 buat pertama kalinya bergelar ayah. Tiada kata yg dapat menggambarkan perasaan ejulz saat ini. Terima kasih buat sahabat2 yang mendoakan ejulz. Ejulz juga sentiasa mendoakan sahabat2 yang dikurniakan zuriat akan merasai kegembiraan seperti ini suatu hari nanti. Doakan kesihatan isteri dan anak ejulz k sahabat2 semua. Hanya Allah yang dapat membalas jasa baik sahabat semua.


Comments

  1. Alhamdulillah, tahniah..didoakan anak & isteri saudara sihat..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. Tahniah ejulz. Semoga anak dan isteri ejulz sihat hendakNya. Baby boy ke girl?

    ReplyDelete
  3. Tahniah..hargailah anugerah Allah ya. Didik sedari lahir berkomunikasi dengan baby..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah, tahniah bro... selamat berpuasa 😁 dan selamat untuk berjaga malam... teman doakan tuan admin semoga menjadi ayah yang terbaik...

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah.. tahniah.. doakan Haida pun dapat rasakan perkara yg sama bila tiba waktunya ya.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah.. tahniah ejulz..semoga isteri dan anak ejulz sihat selalu..

    ReplyDelete
  7. masya Allah..alhamdulillah, tahniah ejulz n wife!

    ReplyDelete
  8. Alhamdulilah, tahniah ejulz and wife. Hampir sama hari jadi anak kita 😊

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah, tahniah ya tuan blog dan isterinya :)

    Tumpang promote GA sikit... layan komik indie tempatan tak? Jemput join GA Contest saya, hadiahnya komik. Hehehe... GA Contest plain83 :D

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah tahniah. Bestnya dapat baby. Babu baby wangi. Alahai rindunya nak dukung baby.

    ReplyDelete
  11. wahhhhh alhamdulillah..tahniah ejul..baby girl kan..dah ada nama ke

    ReplyDelete
  12. tahniah..selamat berpantang utk wife ejulz

    ReplyDelete
  13. tahniah buat tuan blog & wife.
    Selamat berpantang & berjaga malam

    ReplyDelete
  14. p/s hadiah sy dah pos, sy gn flexi pos

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum.lama rabia tak singgah blog ejulz.. busy sgt with assigment. ni dah siap 2 assigment dah. tinggal 3 assigment lagi yg belum settle.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  17. Tahniah sbb menyambut anak pertama. Semoga ibu n anak sentiasa sihat. Aamiin. Bila nak update blog lagi? πŸ˜‰

    ReplyDelete
  18. tahniah ejulz.. semoga menjadi ayah yg baik dan contoh buat anak.

    ReplyDelete
  19. alhamdulillah.... tahniah ejulz....

    ReplyDelete
  20. baby sihat ..mana pic baby nak tengok hehehe

    ReplyDelete
  21. alhamdulilah. tahniah ejulz. doakan azah jugak dipermudahkan bersalin nanti. dah besar dah la ye baby. hehe

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah, tahniah ye Ejulz! Selamat menempuh dunia parenting ;)

    Btw, sy ada tag awak:
    https://greennnpanda88contest.blogspot.com/2018/12/mystery-boxes-giveaway-by-liyana-jasmi.html

    ReplyDelete
  23. rindu sangat saat2 dapat anak buah baru Mei lalu. skrg dah besar sikit agaknya~

    Myra | The Grey Lines Between

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)