Skip to main content

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI



Di kesempatan ini ejulz ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin. Ejulz mohon maaf sekiranya ada ada terkasar bahasa dalam menulis komen pada post entry sahabat blogger semua.

Ramadhan & Syawal 1441H (2020M) "Berbeza Namun Bermakna"

❌ Solat sunat terawih di Masjid/Surau
❌ Solat sunat aidilfitri di Masjid
❌ Ziarah menziarahi rumah ke rumah
❌ Mengunjungi pusara keluarga
❌ Bazar Ramadhan

Tapi ISTIMEWANYA, dapat

✔️ belajar menjadi imam untuk solat sunat terawih & solat sunat aidilfitri
✔️ belajar membaca khutbat aidilfitri
✔️ belajar mengetuai bacaan tahlil

☝️Walaupun banyak kekurangan, tapi Alhamdulillah Ramadhan & Syawal tahun ini banyak memberi pengajaran & pengalaman yang tidak akan dapat dilupakan.


Semoga kita semua sentiasa dalam perlindunganNya 🤲

Jangan lupa join SEGMEN ejulz k. Mana tahu dapat hadiah raya ni. Sama-sama kita kita ucapan semangat kepada frontliners kita. Kesihan mereka. Ada yang tak beraya bersama keluarga.



Comments

  1. mashaAllah.. ada hikmahnya semua ni terjadi.. salam Aidilfitri 1441 H~

    ReplyDelete
  2. Selamat hari raya ejulz n fmli
    , maaf zahir dan batin.

    ReplyDelete
  3. Salam lebaran
    maaf zahir dan batin

    ReplyDelete
  4. Salam aidilfitri 2020, maaf zahir batin #staysafe #stayhome

    ReplyDelete
  5. selamat hari raya aidilfitri ^^

    ReplyDelete
  6. Selamat Hari raya Aidilfitri. Maaf zahir batin ye.

    Jemput mai rumah tak boleh so jemput mai blog ja la. hehe

    ReplyDelete
  7. Selamat hari raya PKPB
    Maaf zahir batin ya!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)