Skip to main content

Mungkin untuk kali yang terakhir...

Salam semua.. harap semua berada dalam keadaan sihat n gembira selalu disamping orang yg tersayang.. :)

5 hari lagi ejulz nak bercuti n balik kampung.. balik kejap je.. jumaat sampai isnin.. rindu nak jumpa family.. rindu nak tgk anak buah ejulz yg dh nak pandai jalan sorang tu.. hehe.. comel.. dan dikesempatan itu jugak, kalau diberi peluang ejulz nak keluar dgn si guLE.. Nak tunaikan janji2 yg blm ejulz langsaikan.. selagi ejulz x langsaikan janji2 tu, selagi tu laa ejulz xleh tenang..

Pertama, ejulz nak bawak dia g jalan2 kat tepi pantai.. ejulz tau dia suka jln2 kat tepi pantai.. dia selalu mintak ejulz temankan dia jalan tepi pantai kalau ejulz balik kpg..


Kemudian, ejulz nak bawak dia ke satu kedai yang femes dgn Air Batu Campur.. Ejulz tau dia suka minum White Lady kat sana.. ejulz x pernah lagi bawak dia minum kat sana sbb dulu masa jalan2 ngan dia kedai tu tutup.. sekali lagi musim hujan.. x sempat nak pegi.. kali ni mintak2 kedai tu bukak..


Kemudian, nak bawak dia main boling.. Dulu ejulz selalu ajak dia main tp dia xnak. segan sbb x reti main.. ejulz kata ejulz boleh ajar sikit2.. dan 1st time kitorang main aritu ejulz tgk dia reti main.. mcm bukan 1st time.. hehe.. then, dia gtau nnti nak ajak ejulz main lagi.. nak mintak ajar ejulz sampai dia jadi 'champion'.. hehe.. mungkin x sempat ejulz nak jadikan dia champion..


#Ejulz harap dapat langsaikan semua janji2 ejulz..#



*si guLE, kmk bena2 harap dpt langsaikan semua janji2 kmk.. kmk harap kita ada peluang keluar sama2 masa mek balit tok klk.. Mungkin utk kali yg terakhir.. Kmk akan sntiasa rindu saat sm ngn ktk.. kmk akn sntiasa rndu ktk.. kmk harap ktk gmbira selalu.. senyum slalu.. ceria slalu.. kmk rindu glak ngn ktk.. :(



Comments

  1. Waa~ Nape macam sedih je ayat last2 tuh? Huu~

    ReplyDelete
  2. Syoknya.. Mcm2 aktiviti dh drancang. Jgn risau la bro.. Nnti korang akn brjumpa jgk kan. Hrap2 brjalan dgn lancar. Dan mudah2han Allah akn satukn bro dgn dia scepat yg mungkin.^^

    ReplyDelete
  3. ye lah..sabar ok.jangan sad2 selalu..

    ReplyDelete
  4. wau untung lah...
    dapat tunaikan janji gule2 hati tu.. :)

    semoga semua berjalan dengan lancar :)

    ReplyDelete
  5. wahh bez dpt blk umh..jgn sedih2 ya..moga semuanya baik2 saja ;-)

    ReplyDelete
  6. ok jeles jeles , waaa suitnye dieee gn makwe diaaa

    ReplyDelete
  7. jln kat pantai amat membahagiakan

    ReplyDelete
  8. smlm akk nak tinggal komen tp tenet prob , mencik ;))

    aduh dikkk ..
    kalau x tunaikan pun x ape kann ..
    mengapa nak buat perkara yg akan mengundang ingatan tidak berkesudahan terhadap dia dik ..

    u have to be strong live without her dear ... jgn biarkan semua ini meninggalkan kenangan , bila mana hatimu x berdaya menanggung nya nanti ..
    be strong dear ! ...

    U have to try to forget her ! .. the best things is not to remember everything that related to her .. specially her pic .. u have too ..
    jgn mendera hati dan perasaan mu dear ...

    ReplyDelete
  9. romentik juga ejulz nih, tapi kenapa yang last tu macam sedih je? :(

    Be strong k..

    ReplyDelete
  10. terima kasih atas doa kwn2 semua..

    terima kasih kak ieda atas nasihat yg diberikn..

    ReplyDelete
  11. tula.. sedih je.. nape ni..

    ReplyDelete
  12. Sue Echan : insyaallah x sedih lagi.. doakan kbhagiaan sy k.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)