Skip to main content

Nak pindah rumah..

Salam semua.. harap semua sihat hendaknya.. Terima kasih buat yang sudi join segmen yang ejulz anjurkan.. Tarikh tamat segmen 29/7/2012.. Masih sempat lagi kalo nak join.. hehe. kalo nak join klik sini.. [[Segmen : Menangi Hadiah Sophie Paris]]

Errmmm pasal tajuk entry tu, kita tgk je la gmbar2 ni.. hehe..

















Skang ni tgh cari lori sewa nak angkat pindah barang.. Kalau ada kenal sape2 bawak lori dgn harga murah bagitau ejulz k.. hehe.. kalo boleh dlm masa terdekat ni..


12 Hari Lagi Segmen ejulz tamat.. Join jgn x join k.. hehe.. kalo nak join klik sini.. [[Segmen : Menangi Hadiah Sophie Paris]] Kalo ada sape2 berminat nak beli barang2 Sophie ni boleh la bagi tau ejulz k.. t ejulz bagi harga special.. hehe. kalo berminat nak jadi ahli pun ejulz boleh tolong daftarkan.. dapat harga ahli lagi.. hehe





Comments

  1. cpt2 pindah rumah..posa xlamak gk..hehe..

    Selamat menunaikan ibadah puasa.. :)

    ReplyDelete
  2. nampak cam selesa je rumah tu.huhu

    ReplyDelete
  3. hehe...bestlah dah dapat umah baru :)

    ReplyDelete
  4. oo nak pindah ..
    kena cepat dikk
    nanti letih sblm pose kan ;)
    cantik rumahhh ;)

    ReplyDelete
  5. pindah kat ner tu..
    boleh yien pecah masuk,,hehehe :p

    ReplyDelete
  6. brapa sewa rmh tek??brapa owg tggl sia?

    ReplyDelete
  7. nmpak besar & luas la rumah tu.. suka, suka tengok

    ReplyDelete
  8. bah ejulz...hahahah boh lupa..sok kmk check rumah ya...dh bersih mena or sik hahahahah :P

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)