Skip to main content

Hati Perempuan

Tengah tengok citer 'Hati Perempuan' di TV3.. Ermmm.. Cerita melayu.. tak habis2 dengan hasad dengki. Persaingan. Merebut hak dan kebahagiaan orang lain. Dan macam2 lagi.. Dulu mungkin tengok semua ni dalam tv je.. Tapi bila dan melaluinya dalam dunia realiti, baru ejulz tahu betapa peritnya rasa kebahagiaan dirampas orang lain.

Kadang2 terfikir jugak. Kenapa perlu merampas kebahagiaan orang lain? Dan kenapa juga perlu mengingatkan perkara silam sedangkan kebahagiaan sudah ada di depan mata? Dan kenapa pula perlu menyakiti hati orang yang betul2 menyanginya? Semua itu belum ada jawapannya..









Comments

  1. kenapa perlu mengingatkan perkara silam sedangkan kebahagiaan sudah ada di depan mata?
    Jawapan : Supaya kenangan silam tu dapat mengajar kita untuk lebih menghargai kebahagian yang hadir di depan mata ~ sebab peluang itu bukanlah selalu datang pada kita ^_^

    ReplyDelete
  2. drama mlayu selalunya sama jak crita, especially munnya ambik dri novel
    x suka kmk dgn pelakon hati pempuan nok yuhanis ya, x pande glak berlakon

    ReplyDelete
  3. drama adaptasi novel..novel adaptasi cerita sbnrnye..and realiti...

    dan yg unik kisha ni ber ayahanda n bonda bagai :)

    nona suka gilak fesyen2 dan retis dlm cita tu....smgt juak tgk~

    ReplyDelete
  4. amat sedikit manusia yg bersyukur.

    saya rasa tu penyebabnya.

    ReplyDelete
  5. Sebab ada terjadi dalam dunia realiti lah, cerita dalam novel tu wujud. Even sikit pun

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)