Skip to main content

Senarai Peserta SEGMEN : Ucapan Hari Lahir Buat 'Si Lala' Pada 13 Mei

1. http://adna2029.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html?ref=kakiping
2. http://www.mrsyatie.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
3. http://nonasani.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
4. http://www.cekgunorazimah.com/2015/04/kampung-kameq.html
5. http://duniamrsrongoks.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
6. http://giveaway-jom-santai-aje.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
7. http://adriana-contestga.blogspot.com/2015/04/ucapan-hari-lahir-buat-si-lala-pada-13.html
8. http://afidahazmi88.blogspot.com/2015/04/ucapan-hari-lahir-buat-si-lala-pada-13.html
9. http://mama3farhanah.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
10. http://hanwoohwan.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
11. http://kakitravelkhairuddin.blogspot.com/2015/04/ucapan-hari-lahir-buat-si-lala-pada-13.html
12. http://jombercontest.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
13. http://muslimahsejati96.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
14. http://kieyrah97.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
15. http://belongtomee.blogspot.hk/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
16. http://cahayanurlight.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
17. http://ohresepiku.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
18. http://sallyadan.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
19. http://www.kisahpondokkecil.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
20. http://littlebearinlove.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
21. http://akukaudansesuatu.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
22. http://ourmemoria.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
23. http://umikasum.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
24. http://mawarberduri4147.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
25. http://www.blogparihh.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
26. http://munauwaratul.blogspot.com/2015/05/egmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
27. http://dewqracintakita.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
28. http://shuhaidakabdy.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html?m=1
29. http://akukidaldanbujang.blogspot.com/2015/05/slug-segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si.html
30. http://cikhudahassan.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
31. http://sshyearth.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
32. http://cowament.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
33. Anda..


Jom join ramai2.. Klik SINI , jika nak join.. 44 pemenang dicari!!!


Comments

  1. No 21 singgah lapor diri.
    Semoga ada rezeki dn tuah disini..
    Heheheee..

    ReplyDelete
  2. no.22.. nnt nak semak menang ke tak.. hehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)