Skip to main content

Aneh!! Sebiji telur ada 2 kuning telur..

Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu..

Topik ejulz arini pasal TELUR.. Nak kata aneh xda la aneh sangat.. Kalau dulu ada jugak terjumpa sebiji telur dalam tray telur yang ada 2 kuning telur. Tapi x semua la.. Tapi baru2 ni hampir kesemua telur dalam tray tu ada 2 kuning telur.. Nak tanya pendapat korang la.. Korang pun selalu ker jumpa? ker perkara ni normal sekarang ni.. Bukan apa, takut bila terdengar ada kes telur palsu.. 


Ok, nak packing jap..

Ejulz ada jual minyak angin aromaterapi Fresh Care, Safe Care, VFresh, Aromatic dan Herborist. Berminat boleh whatsapp ejulz 0168500565 k.. tq

Selamat berhujung minggu semua.. ^_^

Terlupa pulak nak tanya. Korang ada nampak tak iklan nuffnang ejulz kat atas, tepi & antara entry?









Comments

  1. wah bagus tu tapi risau juga lalau semua telor tu kembar kuningnya taakut genetik telur di ubah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu yang risau.. mmg semua telur.. kalau dulu pernah jumpa tp xda la semua telur..

      Delete
  2. Pernah jumpa sekali. Dalam sebijik telur ada dua kuningnya. Pekat pulak tu kuningnya. Almaklumlah telur ayam kampung :)

    ReplyDelete
  3. X pernah jumpe lagi setakat ni ejull

    Minyak angin aroma ni cm yg cap kapak tu ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah mcm minyak kapak. tapi ada pelbagai wangian..

      Delete
  4. kalau beli telur ayam gred AAA memang hampir kesemua telur ada 2 biji kuning...selalu jumpe..jgn risau..blh mkn..

    ReplyDelete
  5. Keajaiban..
    Semoga kita sentiasa ingat akanNya..

    BW daripada Bloglist Nurfuzie Dot Com #1
    Follow blog AM DISINI
    Hadiah daripada AM untuk sahabat AMDISINI

    Terima Kasih
    AlongMisuari

    ReplyDelete
  6. x pernah lak jumpa telur camtu..scary je..aah, byk isu telur palsu tu..hati2, jgn termakan yg sintetik udah..hee

    ReplyDelete
  7. BW sini dr segmen
    http://fififizahresepi.blogspot.my/2015/09/segmen-bloglist-oktober-2015.html

    ReplyDelete
  8. tak nampak iklan yang kat atas tuu..

    ade ke telur yang macam tu, mungkin telur tu berkembar kowtt

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)