Skip to main content

Hampir terkencing dalam seluar

Entah apa la nasib ejulz. Selalu terkena last minit. Jadi bidang terjun arini. Arini ada majlis lawatan Dato' DCP di daerah tempat ejulz kerja. Nak dijadikan cerita pembaca doa yang sepatutnya membaca doa di majlis tersebut telah menarik diri last minit sebab ada urusan lain. Tiba2 bos whatsapp bagitau bos besar arahkan ejulz untuk membaca doa pada majlis tersebut.

Menggelabah la ejulz bila terima arahan last minit.. Pagi ni majlis, pagi ni baru bagitau.. kalau bagitau awal2 boleh jugak buat persediaan.. Nervous gilerrr.. Tapi xda la sampai terkencing dalam seluar.. hehe


Alhamdulillah, berjalan lancar..


Comments

  1. kuikuikuiiii..
    Bidan terjun jadinya...
    Tape2 ada keberkatan :)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. terbaek.. ejulz nak letak kotak iklan jugak.. mcm mana nak buat ek?

      Delete
  3. Giler tak nervous berdoa depan audience yang ramai dan ada VIP.
    Tapi pasti orang yang arahkan tu tahu awak tu mampu buat kansss...

    ReplyDelete
  4. tiba2 tengah baca doa hujan kann...nasib baik xhujan

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Singgah BW dr GA yg sama n follow..
    http://kenny977.blogspot.my/2015/10/giveaway-nurfuzie-dot-com-1.html

    ReplyDelete
  7. salam singgah sini ejulz...Alhamdulillah selamat dan dapat 1pengalaman baru...tahniah ejulz...

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah .... Selesai dah semua ...

    ReplyDelete
  9. lucu bila part akhir catatan ejul lawak giler lah sampai di keningau senyum lebar..hehehe

    ReplyDelete
  10. uikk, agak agaklaaa kalau sampai nak terrkencinggg tuhh, haahaha

    jommm join GA niii, sebab nona dah tag nama ejulz, baekkk punya... x caya? baca caption dalam niii :-

    http://nonasani.blogspot.my/2015/10/fuyooo-ggiveaway-by-mama-darwiish.html

    ReplyDelete
  11. saspen jk tajuk..hahaha...

    ReplyDelete
  12. singgah dari segmen http://www.masturadin.com/2015/10/give-away-nurfuzie-dot-com-1-bernilai-RM1000.html

    ReplyDelete
  13. Mun kamek alu ketit-ketit tangan maca doa

    http://angellovesoldier.blogspot.my/

    ReplyDelete
  14. uishhh... buat malu je kalau terkencing dalam suar.... huhuhuh

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah berjalan lancar...

    bagus la Ejulz nie

    Jom santai-santai join Giveaway
    Giveaway Nurfuzie Dot Com #1

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)