Skip to main content

Aiskrim Kuching (Malaysia)


Alhamdulillah Pakej B (50 pcs + Free 5 pcs) dah siap..

Balik kerja nanti COD..

Yang berada di Kuching kalau nak order boleh pm ejulz k.. ^_^


#RezekiInsyirah

 

Comments

  1. Moga murah rezeki dengan berniaga amin :)

    ReplyDelete
  2. Waaa pepagi nampak eskrem..sedapnyaaaa

    ReplyDelete
  3. rajinnya meniaga.. semoga murah rezeki

    ReplyDelete
  4. Sedap pekena aiskrim Malaysia time cuaca panas sekarang ni..
    Macam-macam perisa ada..

    ReplyDelete
  5. wahh..aiskrim choki..sedap tu.

    ReplyDelete
  6. Semoga dimurahkan rezeki, Ejulz.

    ReplyDelete
  7. Semua sedap.Moga terus dilimpahi rezeki.Aamiin.

    ReplyDelete
  8. Sedapnya aiskrim dia.. nak try buat juga la

    ReplyDelete
  9. Aiskrim cumi..sedapnya...jauh pulak nk order..

    ReplyDelete
  10. Sedapnya, lama tak pekena aiskrim choki2 tu..

    ReplyDelete
  11. aiee nyaman alu juak..sikda cod ke Jb ka..hahahha

    ReplyDelete
  12. Sedapnya aiskrim. Anak anak kita tak suka aiskrim yang camtu. Balik balik nak aiskrim milo je. πŸ˜„

    ReplyDelete
  13. time panas2 ni permintaan pun panas jg kan....

    ReplyDelete
  14. Cantik corak aiskrimnya. Semoga murah rezeki ya Ejulz dan keluarga :)

    ReplyDelete
  15. Kalau dekat dh lama mama.order

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)