Skip to main content

Hanya sedetik


sekejap je perasaan CINTA tu datang bila dah dianugerahkan perasaan tu.. Tapi untuk melupakannya bukannya perkara yang mudah..


*Harap siapa yang ada fb sudi like page ni k.. ^_^ [Ketawa bersama, menangis bersama]



















*Dah 9 bulan 17 hari aritok.. kmk msh xpat lupak ktk.. kmk msh syg ktk..



Comments

  1. cinta yg berlandaskan agama, itu yg terbaik

    ReplyDelete
  2. JGN DILAYAN SGT PERASAAN TUU DIK ..
    x mo .. x mooo .. x moo sedey2 tau ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah kak.. bkn nak layan sgt tp kdg2 dtg tiba2 je perasaan tu..

      Delete
  3. doakan yg terbaik for u ye.,. ajal maut jodoh pertemuan semua ditangan Allah swt kan!

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. x gune romantis kalau x boleh bg kbhagiaan pd si dia. :)

      Delete
  5. apa kaba kitak tek heheh terer tak klaka swk..lama da x ckp swk..dulu2 kwn2 ramai swk tapi semua da blk state..slm ziarah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mun nak kakar swak singgah la blog tok.. :)

      Delete
  6. Memang sukar nak melupakan org yang pernah ade dlm hati kita...dan adakalanya kita perlu bekorban demi org yg kita syg demi kebahagiaan dia...hurmmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.. bkorban demi kebahagiaan dia kan?

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)