Skip to main content

Top 10 Pengomen teGar 2012

Senarai pengomen tegar blog ejulz yang x seberapa ni pada tahun 2012.. :)


No.1, Terima kasih kak ieda sebab sudi komen n banyak bagi nasihat kat ejulz.


No.2, Terima kasih Ayu.. :)


No.3, Sweety Honesty aka Cikgu dayang.. lama dah x nampak dia.. link pun dah hilang..

No.4, Elyna Mirsada yang sibuk dengan examnya.. hehe


No.5, Aini n_ar budak Sibu. makseh dik.. :)

No.6, Khaty Tuah novelist Cahaya Qaseh.. sikit g nak abis baca novel ni.. hehe :)


No.7, Nurul Husna.. thanks yer.. hehe


No.8, bro Hanif Idrus.. thanks sudi komen.. :)

No.9, Ir Yien.. lama dah IrYien x update.. sibuk keje katanya.. hehe


No.10, Cik Rongoks.. thanks ika, jgn stress2 ngan kerja k.. hehe



*Sekali lagi TERIMA KASIH ek.. ^_^














Comments

  1. Tahniah pd yg tpilih.rajin depa komen

    ReplyDelete
  2. Wah, agaknya bilalah pula saya akan terpilih ya? Hehehe. ;)

    ReplyDelete
  3. nm i tak tesenarai upanya .. u i twitter i .. sudi follow ye. blh chit chat selalu @lilizazaliza

    ReplyDelete
  4. memang pengomen tegar mereka ni ejulz.....tahniah semua

    ReplyDelete
  5. tq ejulz...sweety myb ada masalah kot mnyepi mcm tu ja..rndu dia.huhu

    ReplyDelete
  6. semuanyer terbaik kan !

    ReplyDelete
  7. Tahniah..:) pasni kene singgah sini la hihih..^_^

    ReplyDelete
  8. sejak jrg update dab bw ni kak munna dah tak jadi pengomen tegar kat blog kawan2

    ReplyDelete
  9. pembaca setia la ni kan gudjob

    ReplyDelete
  10. Pembetulan. . Bkn budak sibu. . Budak bintulu. . Hehe. . T.q. .x sangka tersenarai dlm pengomen tegar. . Hehe. . Lmk x dgr kabar. .

    ReplyDelete
  11. kmk?xda..ehehe..singgah jak selalu..tp xda komen..haa..gik asa hoo..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)