Skip to main content

Mee Udang Asajaya

Alhamdulillah berkesempatan menikmati kelazatan Mee Udang di Asajaya Cafeteria. Petang tadi balik dari rumah mentua singgah di Asajaya Cafeteria. Tercari-cari jugak kedai makan ni seperti yang diviral dalam fb.. Alhamdulillah jumpa jugak. hehe


Tu diaaaaaa.. Udang ada 3 ekor.. besar2 semuanya.. Sape2 teringin boleh la singgah di Asajaya Cafeteria di Pasar Asajaya, Samarahan. 1 pinggan RM25..


-
--
-
-
-
-
-
-
-
-
-



Haaaaa.. sampai ke telinga senyum Si Lala tgk udang ni.. hurmmm.. hasil pujukan rayu pada ejulz.. rabak poket.. hahaha


Alhamdulillah kenyang. Memang berbaloi.. Licinnnnn... hahaha





Comments

  1. Besarnya udang sebesar harganya juga yer...

    ReplyDelete
  2. puas hati makan udang besar macam ni..

    ReplyDelete
  3. Mahalnya rega mee ya ejul..tapi bila tga udang besar..alu sik tertga agik rega..๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ReplyDelete
  4. Menyesal baca entry..kongaja tul..tgk gambar dan dan perut berbunyi kruk krak kruk krak

    ReplyDelete
  5. dah lama xmakan mee udang. last makan masa pergi melaka dulu. kalau mahal tp sedap berbaloi. kalau xsedap rasa satu pembaziran. ahahhaa

    ReplyDelete
  6. Jauhnya nak pergi Samarahan, tapi nampak menu memang menggiurkan ni :(

    ReplyDelete
  7. besarnya udang! dah lah azah kaki makan udang. adehhh

    ReplyDelete
  8. perghhhhh
    sedapnya nampak udang2 tu

    ReplyDelete
  9. oii sedapnyaaa tapi mahal sket la ea..rm25..teringat mee udang dekat perak...

    ReplyDelete
  10. fuuhhh sedapnya nmpk...menyelerakan laaa...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)