Skip to main content

Appoinment Klinik 4 Ogos 2020

Hari ni ejulz bawa in pegi temujanji klinik. Ikutkan memang tak suka ke tempat2 macam ni. Tapi terpaksa juga la bawa sebab dah ada temujanji & nak check perkembangan kesihatan anak. 




Excited dia bila nak bawa keluar. Padahal nak ke klinik je pun. Kesian lama dah tak bawa jalan2. Dalam keadaan covid belum pulih sepenuhnya risau nak bawa family japan2. Semoga keadaan pulih dan selamat sepenuhnya daripada covid. 



Comments

  1. takpelah pergi klinik pun adik nye. janji dapat keluar jalan2 kan kan. ahaha shiann dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. doakan anak ejulz sentiasa sihat yer :)

      Delete
  2. kesian sangat dekat kanak-kanak dan orang tua yang tak dapat nak keluar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. doakan anak ejulz sentiasa sihat yer :)

      Delete
  3. PENTING BAWA OMEY NI GI KLINIK BIAR SIHAT SELALU KAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. doakan anak ejulz sentiasa sihat yer :)

      Delete
  4. cantik baju dia, secantik orangnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. doakan anak ejulz sentiasa sihat yer :)

      Delete
  5. tak apa.. ke klinik tu pun dah kira jalan-jalan juga tuuuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. doakan anak ejulz sentiasa sihat yer :)

      Delete
  6. cepatnya amsa berlalu.aritu post ejulz tgh tggu kelahiran lagi..sekarang da besar dah die..

    ReplyDelete
    Replies
    1. doakan anak ejulz sentiasa sihat yer :)

      Delete
  7. Kadang rah klinik cdak suka berkumpul juak. mun xda kenak inject cdak klinik xda juak nyuruh kita datang hehehe

    Moga anak ejulz sentiasa sehat aok. Jadi anak yang solehah (ompuan ka? ) Hehe

    ReplyDelete
  8. biasa lah zaman sekarang ...covid-19 perlu diawasi dengan berhati

    ReplyDelete
  9. Ala comelnye dia. Kite pon risau bawa anak keluar tapi kalau ada checkup tak boleh miss lah. Suka pegi lambat sebab pagi2 confirm ramai

    ReplyDelete
  10. rasanya dia dah nak minta adik tu buat teman bermain, kan?

    ReplyDelete
  11. betul ke nk g klinik ni? kemain bergaya lg ya ;-)

    ReplyDelete
  12. Comelnya semoga sihat2 ya adik comel

    ReplyDelete
  13. Comelnya princess.. waktu2 MCM ni mmg elakkanlah keluar. Sesekali DPT keluar rumah mmg nikmat

    ReplyDelete
  14. lawanya baju dia..macam scha al yahya.heheh

    ReplyDelete
  15. betul tu. nak tak nak, kalau ada urusan penting kena juga lah pergi. Lagi lagi melibatkan urusan kesihatan. semoga covid-19 cepat berlalu pergi.

    ReplyDelete
  16. semoga sentiasa sihat keluarga tuan =)

    ReplyDelete
  17. Comelnyaa.. betul terdedah kepada bahaya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)