Skip to main content

Keputusan Giveaway by ejulz & raydah

 Assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat2 blogger semua. Terima kasih ejulz ucapkan kerana anda tidak jemu2 singgah di blog ejulz yang tidak seberapa ini. Terima kasih juga ejulz ucapkan kepada sahabat2 yang sudi join giveaway ejulz untuk kali ini. Terima kasih kerana sudi support ejulz dalam blog.


Peserta yang bertuah untuk giveaway pada kali ini adalah:


-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-


Siapakah peserta no 16 yang bertuah ini?

Jom tengok SENARAI PESERTA


Kepada pemenang, boleh wasap ejulz untuk tuntut hadiah

 wasap --> https://bit.ly/3aZeslO

 

Tahniah kepada yang bertuah. Kepada yang belum dapat, cuba lagi di giveaway akan datang. Insyaallah ada rezeki anda nanti. Terima kasih sekali lagi ejulz ucapkan.

Comments

  1. Tahniah kepada pemenang ๐Ÿ˜€

    ReplyDelete
  2. Tahniah diucapkan buat pemenang!!^^ #16 tu

    ReplyDelete
  3. Selamat untuk pemenang nomor 16.
    Semoga nantinya aku jadi pemenangnya (◠‿◕)

    ReplyDelete
  4. Tahniah! alamak..shida join tp xtau kpe x anta penyertaan kat komen ^_^ huhuuu

    ReplyDelete
  5. Tahniah kepada peserta yang terpilih

    ReplyDelete
  6. Haha nama saya tak jauh pun dengan peserta no.16 tu .Tapi apa pun tahniah untuk pemenang

    ReplyDelete
  7. tahniah kepada yang menang yeayyy

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)