Skip to main content

Keputusan Giveaway by ejulz & faizzahamir

 Assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat2 blogger semua. Terlebih dahulu ejulz ingin memohon maaf kerana kurang aktif dengan blog sekarang ni. Insyaallah ada kelapangan ejulz akan aktif semula, selalu buat entry dan blogwalking di blog anda semua. Insyaallah.


Ok. Sekarang ejulz nak umumkan pemenang bagi GA yang ejulz buat pada awal Dis 2020 lepas. Sebanyak 27 penyertaan untuk kali ini. Ejulz ingin ucapkan terima kasih kepada yang sudi join GA ejulz kali ini. Terima kasih juga buat sponsor2 yang sudi sponsor untuk GA2 yang ejulz anjurkan. Semoga dengan GA, Contest dan Segmen sebegini dapat memeriahkan lagi media blogger.


Tanpa membuang masa, ejulz ingin umumkan pemenang untuk kali ini.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-


 

Daripada 27 peserta, peserta no. 3 yang bertuah untuk kali ini. Siapakah peserta no.3? Jom kita tengok senarai peserta pada link di bawah.

SENARAI PESERTA

Sekali lagi ejulz ingin ucapkan terima kasih buat semua yang memeriahkan GA yang ejulz anjurkan. Insyaallah ada rezeki, akan ada lagi GA, Contest atau Segmen di masa akan datang. 

 Kepada pemenang boleh wasap ejulz ---> https://bit.ly/3aZeslO

 

 



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)