Iklan

My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger My Blogger

Tuesday, 8 November 2011

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 9

Ju!! kita ngira lam bahasa sarawak..
( Jom!! kita mengira dalam bahasa sarawak.. )

1 = satu

2 = duak

3 = tiga

4 = empat

5 = limak

6 = enam

7 = tujoh

8 = lapan

9 = sembilan

10 = sepuluh

11 = sebelas

12 = duak belas

...

..
...
...
...
..

p/s : sama je kan?? cuma dua & lima je tambah (k) kat belakang.. lain2 semua sama.. senang kan bahasa sarawak?? heHe

24 comments:

  1. kamek kalau setakat duak & limak paham lagi ler.. kalau lebih2 kamek sendiri kemek nak paham.. kekekeke

    ReplyDelete
  2. seronok jugak nieee
    terbelit2 lidah akak menyebutnyaa
    ekekekek :)

    ReplyDelete
  3. kat rumah sewa ada 5 orang budak sarawak, dia cakap faham, tapi kalau kita nak balas balik tak reti hehehe..

    ReplyDelete
  4. okeh ada banyak sama...

    dah pndai bilg 123 dalam bhasa serawak..ehheh

    ReplyDelete
  5. ahh senang jer rupanya...lagi?

    hehe!

    ReplyDelete
  6. oo..senang je..hehe

    ReplyDelete
  7. yes dh berjaya menguasai bahasa srwk :)

    ReplyDelete
  8. bagus...dkna pernah buat entry bahasa klate..boleh singgah blog dkna belajar bahasa kami jugak...

    kawan dkna cikgu kat limbang...dia ada ajar cikit2 bahasa sarawak..pelik tapi benar..susah jugak untuk dkna nak paham :)

    ReplyDelete
  9. you have been tag.go to my link below to answer the tag's questions. hehe

    http://askme04.blogspot.com/2011/11/tag.html

    ReplyDelete
  10. hehe.. sonang yo.. hehe.. free2 jmput le lawat blog bro.

    ReplyDelete
  11. Kathy Tuah : haha.. aok jak laa..

    ReplyDelete
  12. THE LEKAT LEKIT STORY : haha.. ok2.. nice try.. huhu

    ReplyDelete
  13. kak ieda : kalo selalu sebut ok la tu.. heHe

    ReplyDelete
  14. Ain Zulaikha : ambik la peluang belajar ngan diorang.. member saya orang seremban ambik masa setahun lebih je fasih cakap sarawak masa study kat uitm sarawak dulu..

    ReplyDelete
  15. yeayyy! ILA HonEyBuNNy dah reti cakap sarawak.. hehe

    ReplyDelete
  16. Daddylicious : tunggu entry akan datang.. insyaallah..

    ReplyDelete
  17. ~diAhOntHeblOg~ : senang je kan.. hehe

    ReplyDelete
  18. EZAN IDMA : tahniah.. nnti ambik sijil k.. huHu

    ReplyDelete
  19. Adylia Qarissa: insyaallah. t ejulz singgah k.. :)

    ReplyDelete
  20. ask me : insyaallah pok.. lak ku polah..

    ReplyDelete
  21. محمد رازيق : insyaallah.. ziarah menziarahi.. hehe

    ReplyDelete
  22. wah terbaik lah pak..hehehe

    abg dlm bahsa sarawak ap yerk ?? :)

    ReplyDelete
  23. ir yien 9897 : waduhh.. pak nya itu bahasa indon.. hehe..

    kalo abang dlm bahsa swak pun abang jugak.. sama je.. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...