Skip to main content

Jangan lukainya..

"Hidup ini hanya sementara. Jangan bazirinya dengan melukai hati orang lain. Sekali kita melukai hati orang lain, akan meninggalkan parut padanya.." 
-EJulz


Jemput like page ni kalau sudi.. Klik SINI..




Comments

  1. terkadang buat niat untuk melukai tapi jalan takdirnya telah ditetapkan sebegitu...

    ReplyDelete
  2. "janganlah kamu sakiti sesiapa pun sekiranya kamu tidak mahu disakiti oleh orang lain "

    ReplyDelete
  3. alolo....kenak gik ngan adik tok kah...
    manusia dik...ng sik lari dari molah kesilapan :)

    ReplyDelete
  4. kadang2 bukan niat sengaja untuk menyakiti hati owg tambah2 owg yg kita syang..kita cuba buat yg terbaik..tpi terjadi jgk..apa2 pun bila hati di sakiti senyum dan berdoa untuk kebaikanya..munkin semuanya ada hikmahnya..=)

    ReplyDelete
  5. betul la tu.. klu x suke pun diam jer..

    ReplyDelete
  6. ayat yang pendek tapi mempunyai maksud yang sangat mendalam.. :)

    p/s: follow sini

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. bena kata kitak eh
    jaga hati org yg kita syg
    evennya mudah memaafkan tp sekali dh lukak..sampei bila2 nya ingat
    yumida isi tabung Nuffnang sitok...selamat menabung :)
    done like page ya

    ReplyDelete
  8. Kan? Hati nad tengah sakit ni :'( sobs

    ReplyDelete
  9. ya benar bangat seh
    tp kdg2 kita x sengaja..igtkan tidak ada apa2..tp mn tahu org tu terasa di hati..eh apa bahasa ni..ekekeke

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)