Skip to main content

Ustaz Kazim Elias sempoi..

Malam tadi berkesempatan mendengar ceramah Ustaz Kazim Elias bertempat di Presint 9 Putrajaya. Ni la first time tgk ustaz dekat2.. selalu tgk dalam youtube je.. hehe.. Amat menarik cara penyampaian ustaz Kazim..

X sempat nak ambik gambar. Rasa malu pulak nak ambik gambar guna phone alcatel je.. hehe

"Bersungguh-sungguh dalam melakukan sesuatu.." - Ustaz Kazim



Comments

  1. he3 ustaz Kazim mmg best =) suka dgr ceramah dia..tp ttp xleh lawan gelombang uai..lg best dan santai

    ReplyDelete
  2. Auntie saya pun pergi semalam hehe

    ReplyDelete
  3. mng best dengar ceramah ustaz Kazim..cara penyampaian ustaz mmng seronoklah..=D

    ReplyDelete
  4. Ustaz kazim mmg best.. Alaaaa akak lupa tarikh, terlepas sudaaa

    ReplyDelete
  5. lieya pun minat ustaz kazim ni ...ceramah die sempoi dan kelaka....

    ReplyDelete
  6. suka ngan beliau
    sllu tgk ceramah beliau kat astro
    kalau dah jodoh hehe

    ReplyDelete
  7. msti best kan..alhamdulillah pengisian rohani ;-)

    ReplyDelete
  8. alhamdullilah..dengar kata ustaz kasim nie memang best kalau dengar ceramah dia...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. Bestnya dapat g ceramah kedak ya. Boh malu bah. Alcatel pun dibeli makey duit jwak.

    ReplyDelete
  10. wee..ustaz fevret saya..suka berlawak ustaz tu..

    ReplyDelete
  11. ustaz tu mmag santai..
    tengok kat tv jak nang terbaik:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)