Skip to main content

Semalam punya cerita

Alhamdulillah.. Dapat gak pegi majlis kawen kawan sekolah dulu.. :)


Dua2 pengantin tu sama kelas ngan ejulz masa form 1.. Jodoh diorang.. Tengok kawan2 lain pun ramai dah kawen n dah ada anak.. Ada juga yg baru kawen.. Majlis kawen kawan2 yang lain tu x dapat hadir sebab keje kat Putrajaya dulu.. x berkesempatan hadir. Ni bila dah kje kat negeri sendiri dapat la hadir majlis kawan.. ^_^


Semoga pasangan bahagia hingga akhir hayat. amin..





Comments

  1. Wah wah byk nak pegang baby sia kohh. Hehehe. Cantik pelamin ya :D Best na, dari f1! Huuu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya laa.. jodoh nya 2 wpun ada yg pindah sekolah lps ya mun x slh ingt.. hehe

      Delete
  2. cantik kaler baju pengantin..jimat la duit makan bulan ni. asyik dpt mkn free je..hihi

    Cerita semalam

    http://akuhanyagadiskampung.blogspot.com/2013/12/tak-rugi-menonton-filem-kolumpo.html

    ReplyDelete
  3. nice colour baju pengantin..:)

    ReplyDelete
  4. salam asrul...saje singgah sini..koh koh koh

    ReplyDelete
  5. bercinta dr form 1.. lamenye.. tahniah buat pasangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. x pasti la.. ntah2 dari sekolah rendah.. diorang sma sekolah rendah dulu kalau x silap.. saya sama sekolah ngan diorang f1 je.. hehe

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. dah transfer ke srwk ke?cmt pgantin baru buat kwn ejulz

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)