Skip to main content

Aktiviti semalam


-Aiskrim cumi-
-Aiskrim choki2-
-Aiskrim asam boi-
-Aiskrim bandung cumi-
-Aiskrim bandung choki2-

#done bisnes partime kecil-kecilan

Insyaallah kalau dah dapat freezer baru akan banyakkan lagi stok. Doakan ejulz k.

Comments

  1. ALHAMDULILLAH SUKSES BISNISNYA INSYAA ALLAH

    ReplyDelete
  2. My favourite aiskrim masa kecik2 dulu. Moga laris jualannya ya sis :)

    ReplyDelete
  3. Semoga terus di limpah kan rezeki yang barakah

    ReplyDelete
  4. Dulu rajin.. sekarang belum rajin kembali nak buat semula aktiviti ni tapi kalau buat bukan untuk jual tapi untuk anak-anak sendiri je.. hehehe..

    ReplyDelete
  5. sedap nih... lagi lah layan time panas2 nih... kalau dekat mau kita oder

    ReplyDelete
  6. Wah.. makin bertambah dan berwarna warni..

    ReplyDelete
  7. Wah makin meriah aiskrim nya! In shaa Allah semoga bertambah rezeki Ejulz sekeluarga

    ReplyDelete
  8. boleh kongsi resipi tuan?saya pun ada menjual aiskrim malaysia ni..tapi setakat ni yang biasa sahaja..bandung,oren dan asam boi. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya biasa buat yg biasa2 je tuan. cari resepi kat google. hehe

      Delete
  9. Tempat ibu Etuza laris ni..simple nak buat murah dan laris..pasti ada rezeki tu tuan Ejul

    ReplyDelete
  10. Wah faberet kami ice cream jenis tok, slalu byk stok kat rmh kei mkn. Polah rasa oreo, jagung, gula apong, greentea, kcg merah gik Julz. Nyaman!

    ReplyDelete
  11. Dulu Zumal pernah juga buat bisnes ni. Best bisnes camni kan

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah, moga sukses ye.

    ReplyDelete
  13. Semoga sukses.. Bisnes area mana?

    ReplyDelete
  14. Nak beli singgit..pos ke Terengganu ye :D

    ReplyDelete
  15. rumah dkt dgn sekolah ya? sbb sy perhatikan rumah yg dkt dgn sekolah ni byk jual ais krim malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekat tapi blm berkesempatan nak jual kat sekolah.. hehe

      Delete
  16. Alahai trlan air liur je laa

    ReplyDelete
  17. uuish ni kalo kita jiran ni CT da ketuk da
    pintu mintak sket hahaha..

    ReplyDelete
  18. sedapnya puas makan kalau bt sendiri

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)