Friday 13 March 2020

Pelan Rumah Banglo 1 Tingkat TERBAIK

Siapa yang tidak mengimpikan sebuah rumah sendiri kan? Mungkin ada yang sudah mempunyai rumah sendiri. Dan mungkin juga yang masih belum mempunyai rumah sendiri. Ejulz sendiri pun belum mempunyai rumah sendiri. Insyaallah kalau ada rezeki adalah rumah sendiri satu hari nanti. Dalam dilema membeli atau membina rumah ni banyak faktor yang difikirkan. Antara faktor yang paling dititikberatkan adalah kewangan. Adakah pendapatan bulanan sudah mencukupi untuk membeli rumah. Kalau ada tanah pusaka pun perlu mempunyai pendapatan yang mencukupi untuk membina rumah supaya perbelanjaan harian tidak terganggu.
Bila kita impikan untuk mempunyai rumah ni, haaa mulalah menggodek Mr. Google untuk melihat dan mencari harga rumah yang berpatutan. Hinggalah terjumpa web DAWAI BESI ni. Banyak rekaan yang menarik. Banyak-banyak rekaan rumah yang dibuat oleh Nas Nuri Construction Sdn Bhd ni, ejulz tertarik dengan rekaan di bawah ni.
Rekaan rumah banglo setingkat ini berkonsepkan alam semula jadi di dalam rumah.
  1. Rekaan rumah ini adalah setiap ruang di dalam rumah disambungkan antara satu sama lain dan bertumpukan pada elemen alam semula jadi di dalam rumah ini iaitu open courtyard.
  2. Rekaan open courtyard ini adalah terbuka dan hanya boleh dinikmati oleh pengguna di dalam rumah itu sahaja.
  3. Rekaan landskap courtyard itu terletak kepada cita rasa pengguna. Kemasan luaran rekaan ini bertemakan minimalis dengan minimalkan pengunaan corak dan coping.
  4. Disertakan juga rekaan 'light shelf' pada tingkap untuk melantunkan cahaya semula jadi luar masuk ke dalam ruang tertentu di dalam rumah ini.
  5. Dengan keluasan 5221 kaki²,rekaan banglo setingkat ini mempunyai 5 bilik tidur dan 4 bilik air.Rekaan ini sesuai di mana-mana sahaja lokasi tanah yang berbentuk segi empat sama tidak kira di bandar mahupun di desa.








Nak tengok contoh pembinaan oleh Nas Nuri Construction Sdn Bhd ni boleh layari facebook NAS NURI CONSTRUCTION SDN BHD

Contoh-contoh pelan rumah boleh tengok kat web DAWAIBESI




11 comments:

  1. menarik sangat design nya tu ^_^

    ReplyDelete
  2. kalau ada tanah dan ada wang..

    buat la rumah dengan cash..

    jadi head sik bisa hahahaha

    ReplyDelete
  3. terasa nak bina rumah satu lagi la.

    ReplyDelete
  4. menarik design dia. suka rumah ada laman terbuka kat tengah macam tu :)

    ReplyDelete
  5. cantiklah siap ada open space landscape dekat bahagian tengah rumah tu

    ReplyDelete
  6. belum mampu gik mok ada rumah kedirik

    ReplyDelete
  7. Contact Info.
    Telefon::::+60142279107
    W/A:::::::::+60142279107
    e_mail :::: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    Sekiranya anda melihat iklan ini, sila beri diri anda bertuah kerana jawapan pencarian anda akhirnya berakhir kerana saya dapat menyatakan dengan jelas bahawa percubaan pertama dan satu-satunya untuk mendapatkan pinjaman dari organisasi berprestij ini sememangnya curang dan kebaikan berita adalah bahawa pada tahun ini 2020 dan juga berita baik lain adalah mereka boleh memberi pinjaman sebanyak Rm3.7juta dalam seberapa banyak yang anda boleh membuktikan kepada mereka bahawa anda boleh membayar ansuran bulanan secara tetap .. saya sangat gembira bahawa saya pinjaman Rm350k sememangnya berjaya kerana pada masa sekarang ini sangat sukar untuk mencari pemberi pinjaman yang asli tetapi rahmat Allah bercakap untuk saya bahawa saya tidak jatuh ke tangan penipu Jika anda memerlukan pinjaman tidak kira lokasi anda di Malaysia (Kuala Lumpur, Melaka, Kota Kinabalu, Kota Baharu dan sebagainya..)
    anda bebas untuk memohon walaupun mereka yang berada di luar Malaysia boleh>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    Anda boleh menghubungi saya melalui
    e_mail:::::::::nurfazura294@gmail.com
    Telefon::::+60142279107
    W/A:::::::::+60142279107

    ReplyDelete

Cepatnya Masa Berlalu

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat2 blogger ejulz... Harap semuanya dalam keadaan sihat.. Tak berasa hampir 4 bulan tak update...