Skip to main content

Pencarian Blogger Peramah 2011

hYe frenZs.. apa Kabar??
arini ejulz rajin buat contest laa.. huHu.. ni ade satu lagi.. nak join segmen "Blog Blogger Peramah".. segmen ni ejulz dapat dari blog fatin..
ejulz ramah x?? rasanya x ramah sgt sebab mslah celcom berukband yg kadang2 melebabkan dirinya.. huHu


Banner Segmen

 
Ahsfantasy24.com tengah cari blog blogger peramah untuk dimasukkan dlm list blog blogger peramah sesi 2011. Mari kita bantu ahsfantasy24 untuk mengesan blogger peramah. Tidak kira blogger lama ataupun baru, asalkan tidak sombong. Ejulz menjemput semua follower ejulz join this segmen..

 
So, ejulz nak tag penerima anugerah blogger peramah ejulz:
 

skodeng laa blog Ahsfantasy24.com untuk maklumat lanjut.. ^_^


kepada yg x tersenarai jgn kecik ati ek.. mungkin k0rang pun mcm ejulz jugak kot.. xleh nak ramah sebab celcom berukband.. biasa laa kal0 lambat bayar bil.. heHe


Harap2 ejulz pun tersenarai.. heHe ^_^

Comments

  1. waahh cambest! Insyallah nanti enna join yeep >.<

    ReplyDelete
  2. asrol : ai laik dis!!!! ada masa insyaAllah sok pagi ai buat!!! ('',) tengkiu lah tag kan ai...cayang awak...buleh??? adehh!!! ai fil gei tudei...kenot go feder lah...

    enna : wahhh...yu ni laju je lah... ;p

    ReplyDelete
  3. enna: yeayea!! enna nk join.. haHa

    efa: sy join je.. heHe

    bro_monday: join jgn x join.. haHa

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)