Skip to main content

Segmen Jom Berkenalan

Assalamualaikum;
Hye frenz! Kali ni ejulz kene tag wawa. Cik wawa kite ni tag segmen Jom Berkenalan ni dari Lokman Hakim.

 
Tuuu diaaa! kata pak tam.. heHe. tu dia banner segmen ni..


Okayy. Ni laa ejulz, empunya belog "KaMPuNg KaMeQ".. ^_^


haHa.. gambar xleh blah.. =.=" Heeeeeee .

 
Apakah Status anda :

halamakk! soalan killer ni.. huHu.. direct to t point, mls nak tulis pnjang2.. single lagi.. ^_^
nak jaga mak bapak dulu..
Tentang diri anda :

Diri ejulz? ejulz anak bongsu dari 4 adik beradk.. sorang je lelaki.. lain semua kakak aka perempuuan semua.. heHe. anak kesayangan bapak n mak.. :) ape lagi nak cite ek? ejulz seorang yg pemalu sebenarnya.. dari sekolah dulu ejulz femes dgn sikap pemalu.. huHu.. tapi bila dh kenal @ rapat dgn seseorang tu, abis laa.. dh x ingat dunia.. haHa. tu je kot.. kal0 nak tau lebih tanya je k.. Heeeeee :)

 
Tentang Blog anda :

nak  tau nape ejulz wat belog ni..? klik ni =.="

 
Pandangan Tentang dunia blog :

Menarik.. dapat tambah kenalan.. dapat berkongsi2 pengalaman.. share pengetahun.. banyak lagi laa..  Hehe. Suke la blog ni.

 
Nasihat pada yang baru nak wat blog :

Selamat berbelog kpd yang baru nak buat. ejulz pun baru jugak dalam blog memblog ni.. so, x banyak laa nasihat yg ejulz nak bagi.. ejulz pun masih belajar lagi dlm blog ni.. heHe. jangan lupa follow ek :)

 
Keunikan yang ade kat blog Ejulz:

Ermmm, takde benda la yang unik. biasa2 je.. :)

 
Sampai bile akan tulis blog dan impian anda :

xtau laa sampai bile.. sebab skrang ni pun baru nak bermula.. x terfikir lagi tamatnya.. heHe :)
impian? saya berharap agar penulisan ejulz dapat diperbaiki dari sehari ke sehari..

 
ejulz nak tag :





Done : Nak kuar jap.. nak bayar utang kad kredit.. huHu.

Comments

  1. suka baca sumer jawapan..semoga segala cita2 dihati tercapai sempena tahun baru ni!

    kalau rajin jemputlah ziarah blogger segmen jom berkenalan di blog saya..

    salam perkenalan dri saya bakal guru SP n Biology!

    pss:hehe bagus2 nak jg mak bapa dulu..

    ReplyDelete
  2. cikgu akim: insyaallah kalo berkelapangan akan ziarah blog.. :)

    ReplyDelete
  3. wah!!! ai kena tag!!! ok akan dibuat seberapa segera!!! tengkiu lah asroL...koh koh koh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)