Monday 20 December 2010

"Ringgit Berjuta"

aiii.. bohsannye arini.. xde aktiviti menarik.. ari sabtu lepas pegi ambik member aku kat Putrajaya Sentral.. dia datang dari Kuching.. sebagai kawan yang baik hati aku pun ambik laa die kat Sentral.. alKisahnya dia nak melapor diri.. dapat keja baru..

ari ahad ape lagi seperti biasa aktiviti aku main boling laa.. w/pun x terer.. masuk longkang pun longkang laa, janji dapat baling.. heHe.. kami main 2 game je.. fulus kurang laa.. kene jimat sikit.. kal0 ada "ringgit berjuta" bak lirik lagu Spoon, macam2 dapat buat kan?? 1st game die menang.. memang hebat member aku nih.. 2nd game macam bagi peluang kat aku menang jek.. hiHi.. adoiiiiii..


kat rumah ape lagi.. PES laa.. hiHi.. aku ada PS2 je.. nak beli PS3 xmampu.. kal0 la ada "ringgit berjuta".. ermmm.. memang sengit laa game tu.. tp akhirnya aku menang keseluruhan.. haHa.. xnak kalah.. huHu
Ehh!! tiba2 cite pasal aktiviti aku pulak.. sebenarnya aku terfikir laa.. nak jadi mat jenin kejap.. bila laa aku nk ada duit "ringgit berjuta".. $$$$$$$$$$$$$$$$$ juling mata tengok simbol nih..

kal0 $$ banyak pun tapi hidup s0rang je kat muka bumi ni x gune jugak.. $$ bukannya boleh bawak mati.. tp $$ penting untuk bantu org di sekeliling kita.. untuk mak bapak.. untuk pasangan hidup anak2 lagi (bagi yg dh kawen)..

ada orang kata $$ bukan segalanya.. tapi hakikatnya $$ perlu dimana je.. bangun je tido pegi mandi.. nak mandi je perlu $$ jugak.. nak beli sabun lagi, shampoo lagi, ubat gigi lagi, berus gigi lagi.. pastu pegi keja.. nak byr duit minyak motor lagi.. kal0 naik keta tu nak bayar tol lagi.. belum pikir makan lagi.. brg2 keperluan harian lagi.. semua perlu $$.. camne la nak kata $$ bukan segalanya..

apa pandangan k0rang??

6 comments:

  1. bagi ai, duit adalah segalanya di masa kini...
    xde duit x leh hidup...
    pecaya kan??? koh koh koh

    duit...duit...di mana kau duit!!! ('',)
    ape² pun harus diingat, jika ada duit jangan membazir...ingat masa depan...

    ReplyDelete
  2. main futsal *duit
    sokong Malaysia AFF *duit
    pegi bistro cpk *duit

    main kerem je xgune duit..haHa

    ReplyDelete
  3. betul tuh! kadang2 orang kata duit tak penting tapi kadang2 itulah yg penting utk hidup
    huaaaa

    ReplyDelete
  4. enna: kal0 xde duit camne nk beli burger byk kan?? heHe

    ReplyDelete
  5. Singgah sini lah pagi2..danial ada contest meh la join ada hadiah yang bnyak kat sini!!
    http://such3.blogspot.com/2010/12/first-editions-contest-makin-mess-is.html

    ReplyDelete
  6. thankz bro.. insyaallah ada masa nnti buat.. :)

    ReplyDelete

Cepatnya Masa Berlalu

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat2 blogger ejulz... Harap semuanya dalam keadaan sihat.. Tak berasa hampir 4 bulan tak update...