Skip to main content

SAYA BLOGGER SARAWAK


  • Nak join segmen bro Azman jap.. huHu

Segmen ni menyenaraikan blogger mengikut negeri..

Bendera Sarawak..

Lambang "Bumi Kenyalang"






Nama Manja yg x berapa nak glemer : ejulz

  • Status anda - belum ada jodoh aka bujang.. heHe

Cara nak hubungi: Add je as frenz kat link fb kat sebelah tu ek.. :)

Tinggal kat daerah Kuching..

Kuching, kat Petrajaya.. bukan Putrajaya ek.. hiHi

apa yg menarik? kat sini ada Puteri Santubong & Puteri Sejinjang.. Diorang menjaga gunung negeri Swak.. heHe

Comments

  1. salam kenal..

    blogger sabah dtg jalan2..:)

    ReplyDelete
  2. ahsfantasy: salam perkenalan.. :)

    moona: waa.. sabah dtg Kampung-Kameq.. heHe

    ReplyDelete
  3. halo sy pon join bendalah ni:)

    ReplyDelete
  4. atiqa: ingtkan blogger swak td.. heHe

    ReplyDelete
  5. blogger sabah datang ^^
    eh , jiranlah . hehe

    ReplyDelete
  6. hai kila.. salam 1Borneo.. :)

    ReplyDelete
  7. salam singgah... salam tahun baru

    ReplyDelete
  8. Manzarina: thankz.. slmt tahun baru.. :)

    ReplyDelete
  9. mula2 ingatkan putrajaya tadi.. petrajaya rupanya,

    blogger dari semenanjung dtg ziarah..

    ReplyDelete
  10. dari petrajaya nak ke putrajaya.. heHe

    ReplyDelete
  11. blog walking
    btw,nice blog....

    feel free to visit & follow my blog
    http://www.vnazone.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Raon2 d kampung-kameq

    Kacak Blog

    datang ngabas Blog kmk ♥
    http://gadisein.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. yeah ! blogger sarawak tp kamek just study jak kat ctok, asal semenanjung.. :)

    ReplyDelete
  14. salam perkenalan kepada blogger sarawak..hik hik...saja singgah..nnti follow kamek yaw..kamek follow kitak tok..:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)