Skip to main content

Filem Abu Ya - Adegan Seksi Tarik Penonton..

Adegan seksi?? Sape x tertarik mak oii.. heHe..

Filem "ABU YA"

sumber : jomss Layansss!!

Menurut pengarah filem tersebut,  “Kekuatan filem ini terhadap kata bualnya dan bukan kepada elemen seksi yang ditonjolkan."
 
Filem yang berkisar mengenai ajaran sesat Abu Ya itu membariskan para pelakon antaranya Faizal Hussein, Jue Aziz, Iqbal Mazlan, Khir Mohd. Nor, Adrea Abdullah, Yus (Raja Lawak) dan Suhaillah Salam.
Pengarah filem tersebut berkata orang ramai mungkin menganggap filem tersebut sebagai tidak bermoral tetapi ia sebenarnya mempunyai mesej untuk mengelakkan ketaksuban melampau seseorang terhadap pemimpin mereka.

p/s : sama2lah kita tunggu sama ada mesej yg ingin disampaikan kepada penonton berjaya @ tidak..

Comments

  1. ish2 ...sampai ke tidak mesej tu ya agak2 ???

    ReplyDelete
  2. kang benda lain yg sampai.. sampai kemuncak dlm panggung! pergghhhh~!!

    ReplyDelete
  3. erk,, ade msg nk disampaikan perlu beragak laa kotttt,,huuuuuu

    ReplyDelete
  4. eleh,yang seksi tu sebenarnya penarik...cakap gitu kan senang

    ReplyDelete
  5. "mesej untuk mengelakkan ketaksuban melampau seseorang terhadap pemimpin mereka..."

    Oh really? Oh maybe??

    ReplyDelete
  6. xper lar kita tgk lar nanti mesej tu sampai ke dak

    Contest Bersama Asterisk Boutique"

    ReplyDelete
  7. tipu je tue..macam org tak dpt fikir...
    hahhahha

    ReplyDelete
  8. cita ape ni?.. tak tahu pnh tahu pun.. (padahal dah lama tak tgk muvee n tak tahu cite ape yg baru..huhu)

    ReplyDelete
  9. nelly : kite tgk je nnti.. heHe

    ReplyDelete
  10. b a m b a m ' s: bahaya kalau sampai kemuncak lam panggung ni.. haHa

    ReplyDelete
  11. ♥sophie♥ : biasa laa tu.. tu smua alasan je.. utk kaut untung.. tp kalau betul ikhlas nk sampaikan msj insyaallah dia akan berjaya..

    ReplyDelete
  12. Ila : betul3.. stuju.. heHe

    ReplyDelete
  13. EB : zaman sekarang semua dah taksub dgn pemimpin.. SSM pun dah nak balik ke SSB (Saya Sayang Bos).. kene belajar bodek bos laa lepas ni.. haHa

    ReplyDelete
  14. Lina : tu r.. sama2 la kite tgk nnti.. insyaallah t join.. :)

    ReplyDelete
  15. yatie's EPISODE : ye.. sama2 la kita nntikan.. haHa

    ReplyDelete
  16. yana: ape yg tipunya.. heHe..

    ReplyDelete
  17. Faten Rosli : cite abu ya.. mungkin bakal ditayangkan kot.. x penah lagi tgk iklan.. ni pun tau dari blog joms layanzz.. heHe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)