Skip to main content

Lelaki lebih prihatin dari pompuan


*Fikir2kan & renung2kan.. heHe

Comments

  1. mmg perempuan xkn tlg lelaki yg xdikenali sbb lelaki bkn leh dipercayai sgt,byk muslihat..=)

    ReplyDelete
  2. x smua pompuan dakya & x smua juak laki prihatin. . hanya segelintir. .

    ReplyDelete
  3. lelaki mmg mudah tolong perempuan sbb lelaki suka sgt2 tolong perempuan nie.kalau perempuan xmintak tolong pon, lelaki nie meng'offer'kan diri utk tolong perempuan.hahahaha

    ReplyDelete
  4. elyna mirsada : hehehe.. btul3.. kdg2 awek org pun nak ditolong gak.. tlg sapu.. haha

    ReplyDelete
  5. aini n_ar : aok.. tp kbanyakan.. hehe

    ReplyDelete
  6. Cik Rongoks : sy x camtu pun.. sy tgk je.. sbb tau akan ada lelaki lain yg akan tlg.. hahaha

    ReplyDelete
  7. iboh salahkan owg pompuan..kmk sik camya..(^_^)

    ReplyDelete
  8. ~Sweet Honesty~ : aok la ktk suka nolong org.. :)

    ReplyDelete
  9. xsuma pompuan camya..tp salunya org laki lebig suka nolong pmpuan yg cantik2 jak...=)

    ReplyDelete
  10. some women also are ready to help unknown men anytime.. :) ask ourself.. ^_^ toink~~~

    ReplyDelete
  11. erghhh tu lah dia lelaki ..
    welll itu juga hakikatnyaa perempuann ekeke ;)

    ReplyDelete
  12. itu lelaki gatal namanya.. perempuan kan suka berjaga2.. :p

    ReplyDelete
  13. ni paling x aci nak jdikan point utk compare..hihi

    ReplyDelete
  14. bahaya laaa cekkkk..hahahaha....

    ReplyDelete
  15. HAHAHA nak hangin rasenye tngok statement ni ha!
    mmg la laki x pe laa . pompuan jarang jadik penyamun hehe.pompuan bahaye woo kalo nk tlg laki x kenal,ntah2 pnyamun haha *jahat kjap

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)