Skip to main content

Lepaskan....

#Kadang2 perlu melepaskan CINTA pergi.. 
#Pergi mencari kebahagiaannya.. 
#Pergi kepada yg lebih layak baginya.. 
#Harap CINTA bahagia selalu.. 
lebih bahagia dari kehidupan dulu.. 
#smoga CINTA hepy slalu.. 
#Smoga cita2 CINTA tercapai.. 


#kmk Lepaskan CINTA ktk..
# kmk serahkan HATI ktk balit..
#mungkin ada yg lebih berhak simpan HATI ktk..
#sMoga ktk bhagia dgn khidupan ktk knk tok..
#Maafkan salah silap kmk spanjang kmk simpan HATI ktk..
#Halalkan makan minum kmk..


Comments

  1. insyaallah patah tumbuh hilang berganti...(sempat gik komen smbil ngadap buku)hehe..=)

    ReplyDelete
  2. melepaskan sesuatu yang kita sayang tuu sangat susah sebenarnya.
    tapi insyaAllah akan ada yang lebih baik menanti.
    :)

    ReplyDelete
  3. sabar ya ejulz..mencintai tidak semestinya memiliki..ayu dapat rasakan tulusnya cinta ejulz tapi mungkin untuk seseorang yg lain yg ditakdirkan dengan ejulz...kalau single pn ok apatak serabut kepala..hehe

    ReplyDelete
  4. huhuhu jika kita perlu buat pilihan .. dan pilihan itu adalah yg terbaik .. :(

    ReplyDelete
  5. semoga yg dtg kepadamu
    adalah yg terbaik buatmu :))

    ReplyDelete
  6. ayu : Insyaallah.. tp kadang2 single buat serabut kepala.. dh x sehepy masa si guLE ada.. mgkin ada kwn2 yg slalu mngingtkan ejulz dlm bnyk pkara.. tp x spt bila dia yg mngingatkan ejulz.. tp mgkin dia dh bhagia skang ni.. smoga dia jumpa org yg lbh baik dr ejulz..

    ReplyDelete
  7. kak ieda; kdg2 mmg sukar nak buat keputusan.. :(

    ReplyDelete
  8. ahsfantasy24: amin.. terima kasih..

    ReplyDelete
  9. kalau jodoh tu kuat, insya Allah ada jugak ejulz. banyak2 doa :)

    ReplyDelete
  10. berikla cinta ktk sama kmk ya yek..hahaha

    ReplyDelete
  11. mungkin ada kebahagiaan yg lbh bait utk ktk suatu hari lak. . InsyaAllah. .:-)

    ReplyDelete
  12. mungkin ada yg lebih baik utk ejulz. chill ye.

    ReplyDelete
  13. apa kes..mdalam je ayt..hihii

    ReplyDelete
  14. ermm..rilek k..iboh diikut gilak rasa hati..kmk doakan ktk tabah hadapi suma ya..amin :)

    ReplyDelete
  15. ika datang nak tag :

    http://ikapukpuk.blogspot.com/2012/06/jom-tambah-geng-blog.html

    ReplyDelete
  16. Nurul Husna Mohd Hassan : Insyaallah..

    ReplyDelete
  17. ~Sweet Honesty~ : x berani nak brik cinta sukati.. :P

    ReplyDelete
  18. E'in: cam pelik je soalan.. hehe P

    ReplyDelete
  19. Asyiqin Haulisah: amin.. insyaallah.. :)

    ReplyDelete
  20. Kathy Tuah : amin.. makseh..

    ReplyDelete
  21. Cik Rongoks : tq ika.. t ejulz ada masa ejulz buat k.. :)

    ReplyDelete
  22. pasrah jak lah owh.. :) btw pasti ada yg lebih bait utk ktk...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bahasa Bidayuh Serian Sarawak

Bidayuh Serian Punya Bahasa ⇩  • saya ⇨ aku • awak ⇨ amu • cantek/hensem ⇨ timengen/hensem • ya ⇨ aye • jangan ⇨ aba • tiada ⇨ anyap • taknak ⇨ agak • menyampah/geli ⇨ sidod • tahu ⇨ puan • kalau ⇨ wang • berlagak ⇨ sumbong • mana ⇨ gapih • sini ⇨ gatik • sana ⇨ ga-ih • mahu ⇨ irak • sekarang ⇨ itin • budak ⇨ anak inya • muda ⇨ ungod • pukul ⇨ paluk • jatuh⇨ jatuk • baring ⇨ nguleng • kacau ⇨ ngaco • paksa ⇨ maksa • makan⇨ maan • ngegeh ⇨ sundel • kucing ⇨ singau • anjing ⇨ kasung • nanti ⇨ matik • jalan2 ⇨ panu2 • sibuk ⇨ gago *Pelikk kan ? Tpi itulah bahasa kami BIDAYUH SERIAN SARAWAKIANS Copy & Paste. Ejulz sendiri pun x pandai bahasa bidayuh. Hehe. Kalau la mahir semua bahasa. Hehe

Akhirnya tewas 21-27/3/2022

Setelah lebih kurang 2 tahun kita dilanda wabak covid-19, akhirnya ejulz tewas juga. Walaupun telah cuba sedaya upaya melindungi diri dari wabak berkenaan untuk melindungi keluarga, sekelip mata terkena juga. Walaupun tidak tahu dari mana dan bagaimana boleh terkena, tapi kadang-kadang kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling yang sambil lewa. Dan mungkin untuk peringatan diri juga. Kecewa dengan sikap segelintir orang sekeliling? Terlebih dahulu ejulz mohon maaf andai apa yang ejulz katakan akan mengguris hati sahabat2 di sini yang merokok. Tapi inilah kenyataannya. Bukan ejulz melarang atau tidak membenarkan mereka yang merokok untuk merokok. Tapi kalau merokok di tempat yang tidak sepatutnya memang menyusahkan pihak lain lebih-lebih lagi mereka yang tidak merokok. Korang bayangkanlah bagaimana suasana pejabat dimana pekerja merokok di dalam pejabat seperti tidak ada salah langsung. Yang guna vape apatah lagi. Alkisah bermula pada 20 Mac 2022 dimana kakak ejulz yang sepatutnya

Mari belajar bahasa Sarawak -Part 6

Assalamualaikum n selamat pagi.. Wahh!! dah lama rasanya ejulz x buat entri pasal bahasa Sarawak.. Faham x entri Mari belajar bahasa Sarawak yg ejulz dah buat sebelum ni.. kalau x faham jangan malu, jangan segan.. tanya je.. ejulz x makan org pun. heHe Sejak kebelakangan ni, ejulz x sempat nak buat entri sebab sibuk sgt2.. Bila dah sibuk tu, macam2 la reaksi ejulz.. memang kelam kabut laa dibuatnya.. hiHi. So, arini ejulz nak share perkataan kelam kabut dalam bahasa sarawak.. Dalam bahasa sarawak, kelam kabut bermaksud "Kamboh".. KELAM KABUT = KAMBOH Dengan kata lain "Kamboh" ni bermaksud kecoh.. ni pun kira macam "kamboh" jugak laa.. hiHi Diharap semua boleh faham ek.. Kalau x faham @ ada nak tanya, tanya je laa k.. ejulz sedia membantu.. heHe  :)